Isilra Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 I dag følte jeg meg ganske sliten så jeg la meg på senga (med klær på) og tulla meg godt inn i dundyna mi, for å sove. Så våknet jeg 1-2 timer senere og var driit kald. Lå og skalv og det var kjempevondt å bevege seg, jeg prøvde å tulle meg bedre inn i dyna, men fortsatte å skjelve. Så prøvde jeg å ta en varm dusj (langt over 38 grader, nærmest det varmeste) og det var godt, og jeg brukte opp alt varmvannet. Før jeg gikk i dusjen hadde jeg blåe lepper, føttene var helt gule og hårene stod rett ut på kroppen. Etter dusjen var det like ille igjen, og jeg var ikke rød på kroppen, som man pleier å bli etter å ha "kokt" seg i dusjen.. Kledde på meg massse klær og lagde meg en kopp kakao. Det hjalp littegrann, men jeg hadde fortsatt fryktelig vondt i ryggen (sikkert at je ghar spent meg når jeg er kald) og fikk veldig vondt i magen. Tok til slutt en paracet, og 3 timer etter at det begynte så ble jeg varm (antar at jeg hadde feber, men kjentes ikke varm ut). Nå er jeg bare svimmel og det svir i øynene og føler meg generelt veldig uggen... har hatt dette tidligere (da bare enda værre) når jeg hadde brystbetennelse, men puppene mine ser helt fine ut nå (bortsett fra sår i brystvortene). Noen som vet hva dette kan komme av?
roxanne Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Du målte ikke temperaturen da mens dette pågikk? Jeg tenker umiddelbart på nyrebekkenbetennelse, så du bør kanskje ta deg en tur til legen hvis du ikke føler deg bra. Ved nyrebekkenbetennelse kan man få slike anfall som du beskriver og man kan bli veldig syk. Frostanfall får man når temperaturen stiger, og svettingen kommer når tempen går ned. Det kan jo være noe virus, men hvis ikke du føler deg bra så bør du ta en tur til legen/ legevakten for å ta en CRP, urinprøve + en sjekk forøvrig. Nyrebekkenbetennelse kan gi skyhøye CRP resultat. God bedring!
Gjest Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Dette er vanlig ved ganske kraftige infeksjoner - ta deg en tur til legen ganske raskt, du - og god bedring:-)
Isilra Skrevet 28. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2008 Mener dere at jeg bør ringe legevakta, eller ta det i morgen om jeg ikke føler meg bedre? Takker for svar forresten Jeg var nesten likedann på fredag, men ikke så ille, og da tok jeg paracet og det gikk over etter et par timer da og.. var bare sliten, men neste dag var jeg grei igjen.. Men vært værre i dag da Synes det er litt flaut å ringe legevakta om det bare er en "filleting", om dere skjønner..
Gjest Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Ring legevakta og spør dem hva de synes du skal gjøre.
roxanne Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Når det er gått på slik siden fredag så synes jeg du skal ringe til legevakten å høre. Jeg gikk å drøyde (med å gå til legen) slike frostanfall med smerter i ryggensom du beskriver og kom meg omsider til legen og da hadde jeg CRP på 500. Diagnose: urosepsis. Da hadde bakteriene gått fra nyrene over i blodet og frostanfallene var kroppens måte å bekjempe det på. Ikke for å skremme deg, men blir man sykere og har frostanfall så er det bare en ting å gjøre - det er å gå til lege.
Isilra Skrevet 28. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2008 Usj, såpass ja.. Får vel prøve å ringe legevakta etterpå :/ Ordla meg kanskje litt feil, for har ikke hatt det siden fredag. jeg fkk ett "anfall" da, og ett i dag. Føler meg ganske uggen i kroppen, men ikke noe verre enn det nå egentlig. Men jeg skal prøve å få ringt i hvertfall Dumme meg har ikke termomteter (annet enn rektalterm til babyen), så har ikke fått tatt tempen. Skal gå til innkjøp av det i morgen, tenker jeg Tusen takk for svar, dere
Isilra Skrevet 28. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. april 2008 Takk for at dere sa at jeg burde ringe legevakten. Jeg hadde egentlig tenkt til å droppe det, men så fikk jeg et nytt frostanfall for litt siden. Målte da tempen (med mini sin rektaltermometer ) og hadde 39,6 i feber (en halvtime etter at jeg hadde tatt paracet). Så da må jeg nok inn dit en tur.. sukk.. jeg som er så sliten og bare vil sove! Men fint å finne ut av det da
Isilra Skrevet 29. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 29. april 2008 Ja, jeg fikk time på legevakten, men det viste seg å være.. ingenting? Hadde ikke noe infeksjon (cpr 14), så da var det visst bare litt feber.. Spurte om jeg burde sjekke med legen i morgen om jeg ikke var bedre, men det var visst ikke så farlig. Skulle se det an noen dager.. Det er jo egentlig flotte nyheter da! Men jeg føler meg sååå drit nå Er helt hvit/gul i ansiktet og er SÅ kvalm.. Ligger bare og svetter nå. Menmen.. Kanskje influensa som kommer? (og så var hun legen så "tafatt" at jeg følte meg passe dum der jeg satt, når hun sa at jeg ikke så så ille ut og at det ikke var noe de kunne gjøre. "var jo bare litt feber", men de som ba meg komme til sjekk da)
Northernlights Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Hvis du ikke føler deg bedre i morgen, må du iallefall ikke være redd for å oppsøke hjelp igjen. Ikke alt de finner ut på legevakta. Føl på det, og hør på kroppen din. God bedring =o)
Isilra Skrevet 29. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 29. april 2008 Tusen takk for det (arg, ikke min dag i dag. akkurat pumpet rundt 120 ml som småen skal ha om 1-2 timer, og så klarer jeg å velte flaska.. utover reiseseng og alt. æsj)
Northernlights Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 Åh =o/ Det var dumt! Har opplevd lignende selv. Engang skulle mamma passe nest yngstemann,mens jeg og mannen var ute på restaurant. Hadde pumpa meg, og hun skulle gi flaske. I skapet sto det tåteflasker,og hun tok en av dem,og helte den lille posen med morsmelk over i flaska,og alt rant på kjøkkenbenken! Hun hadde tatt en tåteflaske som man legger pose nedi! Altså var det ingen bunn på flaska. Gode råd var dyre, så hun gjorde som hun gjorde med meg,da jeg var baby: Blandet h-melk med vann,og litt sukker. Gutten drakk godt...men han var bare noen uker gml, så det var nok ikke det beste han kunne fått. Men han overlevde =o) Så lenge som man sitter der med pumpa, så føles det fælt å se på at melka går til spille...
Isilra Skrevet 29. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 29. april 2008 Oida! Det høres ikke så bra ut nei Hehe Fryktelig kjedelig å se sin egen melk renne utover gulv og alt sånn ja.. Nei, nå får jeg se om jeg får meg litt mere søvn så jeg kanskje blir frisk! Natta!
roxanne Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 Det var da godt du fikk sjekket det opp så vet du at det ikke er noe farlig. Frostanfall med ryggsmerter bør en få sjekket opp, og det er bedre med en tur til legen for mye. Så du får pleie deg selv til du blir frisk. En lege jeg jobbet sammen med "ordinerte" noen ganger TLC: "tender, love and care" for å bli frisk. Det syntes jeg var en fin tanke :-)
Gjest Skrevet 29. april 2008 #17 Skrevet 29. april 2008 Jeg hadde et lignende "anfall" da jeg hadde dobbelsidig lungebetennelse og også noe lignende da jeg hadde brystbetennelse, har sansynligvis noe med infeksjon å gjøre, og gjerne en kraftig infeksjon også. Håper du har kommer deg til lege.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #18 Skrevet 29. april 2008 hehe..burde lest hele tråden...godt det ikke var noe alvorlig :-)
Isilra Skrevet 30. april 2008 Forfatter #19 Skrevet 30. april 2008 Så var det brystbetennelse allikevel.. Siste døgnet har jeg fortsatt med frostanfall og en temperatur rundt 39.5, har spist paracet for å få ned feberen (etter råd fra legevakta på mandagskvelden), men i natt ble jeg kjempedårlig. Jeg hadde vondt i puppen, og tenkte å stå opp for å pumpe meg (sambo var oppe og passa gutten vår), men med en gang jeg stod opp ble jeg sinnsykt kvalm. Lå og hang over doen en god stund uten at det hjalp, for jeg tusla ut til stua hvor sambo var og skulle fortelle han at jeg måtte pumpe meg, men til svar fikk jeg "Hallooo!! Våkne da!!", så jeg tror jeg ble borte litt? Sambo geleida meg til vasken så jeg fikk tatt litt kaldt vann i ansiktet, og det hjalp litt. Målte tempen da, og den var på 40,3 - en time etter jeg hadde tatt paracet. Så var det avgårde til legevakta - igjen! Nå har jeg fått noe som heter Apocillin, men jeg husker ikke om det er den jeg har prøvd før som ikke har fungert, så legen sa jeg skulle ta 2 stk på natta, 2 om morgenen og 2 litt utpå dagen. Hadde jeg ikke følt merkbar bedring da, burde jeg ta kontakt med lege i dag og få noe annet.. Hittil i dag (tatt 4 tabletter) så er tempen på 39.5, og jeg tenkte å ta neste 2 tablettene rundt kl 11.. Når bør jeg ringe legen da? Redd de ikke har plass til meg om jeg venter for lenge..
Isilra Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #20 Skrevet 1. mai 2008 *Oppdatere litt igjen* Var hos legen igjen og fikk ny resept på antibiotika(crpen hadde gått opp fra 55 til 156 over natten ved bruk av apocillin, så tydelig at den ikke fungerte), denne gang Ery-Max (da jeg ikke tåler dicolicil). Tok 2 tabletter i går kveld, og feberen gikk ned kjempefort! Fortalte akkurat til faren min at nå var jeg feberfri, da jeg fikk kjempevondt i magen. Og det ble bare værre ettersom tiden gikk også. Lå med varmeflaske på magen og prøvde å få i meg væske fram til kl 1.30.. Da måtte jeg på do. Sorry detaljer, men avføringen var kun grønn væske - skikkelig diare, og hver gang jeg prøvde å få i meg noe så brakk jeg meg. Ringte til slutt legevakten - igjen:p og de ba meg slutte med tablettene. Riktignok er det en vanlig bivirkning med diare og magesmerter, men så ille skulle det ikke være.. Må si det var bedre å ha 40 i feber enn å ha det så vondt. Prøvde så å få i meg en paracet, men da brakk jeg meg skikkelig. Og godt var det! Følte meg bedre etterpå og fikk endelig sove Så nå får jeg håpe at ikke feberen kommer tilbake innen i morgen, for da skal jeg tilbake til legen for å ta ny crp og få forhåpentligvis enda en annen antibiotika..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå