Gå til innhold

Godterispising og kaffekos.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er i uke 25, formen er fin og jeg trener et par ganger i uka. Jeg har en stor svakhet og det er trangen til nøe søtt hver dag! I ukedagene prøver jeg å begrense det til litt dessert eller en liiten melkesjokolade, mens i helgene blir det en pose potetgull på deling pluss smågodt både fredag og lørdag. Sliter med dårlig samvittighet og trenger enten et spark bak til å kutte dette ut, eller slå meg til ro med at det er ok med godt selv om man er gravid.

Hva er deres oppfatning av godter slæsh graviditet? Har lagt på meg 9 kilo til nå, og det er jo litt over gjennomsnittet da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiver innpå jeg også, men tror jeg må begynne å roe ned om jeg ikke skal føde en kjempeunge. Er veldig lita og tynn, men har gått opp 12 kilo.. er 25 uker jeg også.

Man skal helst ikke ha for mye sukker, og helst ikke for mye salt..ugg..får vel begynne på frukten tenker jeg:o)

Skrevet

Hei du! Jeg skjønner deg godt jeg, fordi jeg har den samme trangen.... Jeg prøver å spise frukt, annen hver dag, og styrer unna dessert i uka. Kjøper gjerne frukt som er litt søt. Det sies jo at det man legger på seg i svangerskapet er de vanskligste kiloene å få av igjen, det kan jo være litt motiverende? =) Det funker litt på meg ihvertfall. Også prøver jeg å kjøpe litt nøtter ved siden av. Også spiser jeg meg kjempe mett på middag, for da orker jeg nesten ikke noe annet utover kvelden. Håper dette kan hjelpe deg litt, det fungerer i hvertfall for meg.

Virkelig lykke til!!

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, for jeg er også sånn! Ikke så langt på vei som deg enda, men søttrangen er STOR!

Gudskjelov så har jeg alltid vært heldig med å ha en forbrenning som er ganske høy. Men nå vet jeg jo ikke hvordan det blir i svangerskapet:) hehe, kan jo plutselig slå andre veien det;)

Men i allefall, så har jeg begynt å kjøpe masse frukt. Banan, mango, kiwi, druer og melon.. osv.. (men er disse jeg liker best) Jeg skjærer de i biter i en skål og har over litt vaniljeyoghurt. Det er fryktelig godt og søtt også får jeg ikke så dårlig samvittighet heller.

Lykke til!

Skrevet

Epler i båter med kanel på er faktisk kjempegodt!! Søtt også :) Spiste mye av det da jeg var på slankern for noen år siden :) Forøvrig er all frukt mer fristende når den er delt opp syns jeg. Kanskje du kan prøve å sette frem litt frukt i tillegg til godiset i helgen??

Ellers tror jeg det er bedre å spise litt når man virkelig har lyst på enn å gå og nekte seg selv det for så å få en totalsprekk. Bedre med en bit eller to med kokesjokolade hver dag enn hele plata et par ganger i uka ;)

Skrevet

uff jeg er også godtemums... har idag spist en sånn stor karamell man knekker i 6 biter (husker ikke hva den heter), en del pulverpadder og 2 is! og så var vi så dumme at vi kjøpte flere kilo godteri i sverige på lørdag.. jeg prøver å begrense meg på ukedagene jeg også.. og i 2 helger på rad har jeg vært kjempeflink.... men det er så godt!

Skrevet

Et alternativ til snacks er solsikkefrø. Smaker kanskje litt rart første gangen, men så blir det bare mer og mer digg. Hasselnøtter, mandler og valnøtter er andre sunne alternativer.

Skrevet

Frukt inneholder også mye sukker. Bedre å spise grønnsaker.

Min jordmor sier at dersom en skal spise søt mat (frukt eller godteri) er det veldig viktig å ikke spise det på tom mage! Spis i så fall et knekkebrød el. først. Sukker på tom mage får blodsukkeret opp i rekordfart. Det er ikke bra mtp babyens vekst.

Er du småsulten og spiser godteri av den grunn: Mye bedre å ta seg ei skive med ost og skinke f.eks.

De rådene fikk jeg i allefall. Kjipt men sant...?

Skrevet

Du er ikke den eneste. Jeg har også fått et enormt godterisug etter at jeg ble gravid. Hadde ikke det før, men nå har jeg lyst på søtt hver dag. Prøver å holde meg i skinnet, men det er vanskelig. I det siste har det blitt mye is. Er fruktelsker og nå går det mye i grønne epler. Jumjum. Det som fungerer fint for meg er å spise regelmessig og spise meg god og mett til middag. Da har jeg mindre lyst på godteri på kvelden. Tenker masse på hvordan det påvirker babyen, og har blitt bedre de siste ukene. Er nå i uke 26.

Skrevet

hei

jeg er i uke 18 nå, og har lagt på meg 8 kilo. syns ike 9 kilo i uke 25 er mye, og tror du skal glemme det som står i den "gjennomsnittsvekttabellen". Det ser ut som det bare er 14 kilo som er fordelt utover på antall uker man er gravid...

så lenge du mosjonerer, spiser sunn mat, og alt det der, så skal du ikke ha dårlig samvittighet for at du unner deg noe søtt! men hvis du likevel har den dårlige samvittigheten, hvrfor ikke bytte til noe søtt som er litt sunnere? f.eks brente mandler, nøtter elller bananchips dyppet i yoghurt( kan kjøpes på nøttefabrikken i butikker) her i sandnesstavanger har vi en internasjonal "kiosk" med alt i fra nudler, chilisaus, og maaaaaasse sånne nøtter du kan få kjøpt i hekto, som smågodt=) de er mye bedre enn nøttefabrikken sine, og her spises de veldig ofte=)

vanlig bananchips dyppet i nugattimax er og litt sunnere alternativ, epler, pærer, banan, jordbær og div frukt oppskjært i biter, dryss kanel og litt melis eller sukker over!( kan også bruke splenda søtningsstoff)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...