Gå til innhold

Da puster jeg lettet ut-får henvisning til EMBLA :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag puster jeg endelig lettet ut. Var på helsestasjonen og pratet med JM i dag, og hun kommer til å henvise meg til samtaler med EMBLA-teamet på Ahus. Har ikke angst for selve fødselen, men alt rundt det i og med at jeg har denne alvorlige latexallergien min. Men nå får jeg ekstra oppfølging i forkant, og roer meg ned enn så lenge. Huff-misunner ikke dere som sliter med skikkelig fødselsangs altså. Tror jeg føler litt på de samme følelsene i og med at jeg er så redd for at noen skal gjøre en feil i forhold til allergien...

Har titta litt på nettet og finner ikke så mye om EMBLA, men det lille jeg finner er jo utelukkende positivt :) Er det noen som har erfaringer med dem her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med det men ville bare ønske deg lykke til. Så godt at du blir hørt og får samtaler.

Får jeg spørre hva allergien din innebærer? Hvordan kan det bli gjort feil i forhold til allergien?

Uansett lykke til med fødselen når den dagen kommer=)

Skrevet

Takk :)

Om jeg kommer i kontakt med latex får jeg allergisjokk og får ikke puste. Må ha adrenalin... Ikke heeelt heldig for hverken meg eller knøttet :S (For å gjøre det hele mer festlig er dette så ille at det holder at noen tar på f.eks et dørhåndtak med latexhansker. Så kommer de på at de ikke skal ha sånne hansker hos meg og vasker seg+bytter hansker. MEN så tar de på dørklinka, og da er det gjort... Da må dørklinka også desinfiseres... Moro??)

Dette går fint til daglig, for jeg er jo klar over det og er bortimot paranoid på området. Men problemet er om jeg ikke er helt ved mine fulle fem under fødsel. Har nemlig gang på gang vært borti helsepersonell som ikke tar dette på alvor eller rett og slett glemmer seg (de er jo bare mennesker de og). Dette har alltid gått fint, for jeg forsikrer meg gjerne 3 ganger om at de ikke har vært borti latex. Men under fødsel er jeg litt mer redd for hva jeg klarer å passe på...

Men nå regner jeg med at det går fint. JM sa at da skriver de en egen plan som legges ved journalen min også får jeg bare gjøre mitt beste for å banke dette inn i hodet på dem når jeg er der til samtaler :)

Puh-langt svar, men men ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...