Vannmann35 Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Dette er sikkert et dumt spørsmål, da alle vet man ikke skal drikke alkohol når man er gravid - men.... Hvordan gjør dere dette i prøveperioden, mens dere prøver å bli gravid - er dere totalavholdenede hele tiden? Hva når man kanskje ikke blir gravid på månedsvis... Bare lurer? Er ikke det at det er så utrolig vanskelig å la være å drikke noe, men man blir jo ofte invitert steder - og da han man kanskje ikke så lyst til å informere alle og enhver om at man prøver å bli gravid - føler det blir ekstra press da. Og for meg, som ikke har lappen, kan jeg heller ikke bruke unnskyldningen om at jeg skal kjøre.. Hvordan løser dere dette?
*Lykkeliten* Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Personlig så synes jeg at man kan drikke fra mensen til EL.. =) Når jeg har hatt EL så tør jeg ikke å drikke mer.. Men man må jo få lov til å kose seg i prøvetiden.. =)
b77h Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Fint å høre at andre også lurer litt på dette... Vi har forsøkt å få barn i over 2 år nå, med 6-7mnd "pause" pga bryllup. I startet var jeg helt konsekvent med å ikke drikke og unngikk det så godt jeg kunne - men det var ikke enkelt de gangene en var invitert til andre. Men nå når det har gått så lang tid uten "hell" må jeg innrømme at jeg drikker når det passer meg (men ikke sterkere enn øl/vin). Men i lengden er det "tøfft" nok å ikke klare å bli gravid - jeg orker ikke "på toppen" av det å skulle kutte ut alle andre gleder i livet - som god vin til god mat. Nå prøver jeg heller å få fokus vekk fra at vi faktisk prøver å bli gravide, og leve så normalt som mulig. Men høres jo fornuftig ut å ikke drikke etter eggløsning....
GledeGlede Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Enig i at man kan drikke fra mens til EL. Men ikke fra EL til en evt mens. Det blir for skummelt. Det er jo akkurat i de første ukene det er aller viktigst å holde seg unna sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå