kokosyklus Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 ...snuppa er så klart grinete med en gang... Skulle ønske jeg visste om hun plages av bleia eller hva det er. Hun er ikke sulten hun har nettopp fått ny bleie:)
Yo&La+spire Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Tror nok ikke hun plages med bleia, det er jo bare stoff mot huden. Eller kansje visst du har tatt den på for stramt eller noe...? (det er bum genius du har, eller husker eg feil?) Kan jo vere hva som helst.....
kokosyklus Skrevet 28. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2008 brettebleie... hun hadde tisset og jeg har kun et ord... utslett! Hun var akuratt ferdig med en runde. Nå ligger hun på fanget mitt igjen, med rumpa bar:) Stoppet å grine da bleia va5r av og rumpa hadde hatt en rundev under vasken. teite meg..teite teite meg!! Innfører dette når utslettet er minst to uker unna...
Yo&La+spire Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 huff....hadde hun utslett før du tok den på...? Har du vasket den? Hvilke vaskemiddel (og hvor mye)? Babyer blir gjerne litt rød når en bytter bleiemerke (gjelder både papir og tøy), men det går seg til etter et par dager...(det skal ikke ta mer enn et par dager da, og ikke vere utslett, bare litt rødt...slik var snuppa). Har hørt om barn som ikke tåler brettebleier også, fordi de blir for fuktige...Vi bruker microfleece, eller fleece inni som leder fuktigheten vekk fra huden. Var hun fuktig da du tok av bleien?
kokosyklus Skrevet 28. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2008 hun hadde en bitte bitteliten flekk igjen, derfor; teite teite meg! Burde ventet, men tenkte at de kanskje pustet bedre. Har brukt bittelitt flytende blenda. ikke skyllemiddel. har brukt de som gulpekluter tidligere og vasket med skyllemiddel, men jeg kjørte de på skylleprogram tre ganger for åå få ut alle evt rester... kanskje jeg bør vaske de en gang til uten noe... Stakar, jeg ga henne pupp som "betaling" og nå sovnet hun. nusselig:)
kokosyklus Skrevet 28. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2008 det er absolutt ikke alvorlig utslett altså, det er kun en bitteliten flekk, men det var så tydelig at den plaget henne. Stakkars barn;) he he Jeg gir ikke opp, må uansett gå til inkjøp av andre tøybleier. Brettebleiene er straks for små. Selger det inne på tettinntil tenker jeg. Kjøpte noen kule ullbukser på kenguruloftet som ikke er brukt, de er det garantert noen som vil ha. Tror jeg skal satse på fleece innlegg neste gang
kokosyklus Skrevet 28. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2008 Og ja, huden var fuktig da jeg tok av bleien.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 hvorfor ikke bruke papirbleier da? de holder jo huden mye tørrere...
kokosyklus Skrevet 28. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. april 2008 Fordiattederforatte tar denne inne på tettinntil istedet:) Takk for hjelpen YoLa
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 28. april 2008 #10 Skrevet 28. april 2008 Jeg bruker BumGenius og de er veldig bra, tassen min får ikke bleieutslett i det hele tatt. Ikke lukter det noe av bleie heller, som det brukte å gjøre av papirbleiene.
Yo&La+spire Skrevet 28. april 2008 #11 Skrevet 28. april 2008 Du er ikke teit:) Det er vanskelig å vite på forhånd hvordan de reagerer på bleiebytte. Snuppa blir bedre av formsydde med ullbukse dersom hun er sår (tilsvarer brettebleier nesten) fordi de puster bedre som du sier. Hvilke sperrelag bruker du; ull eller PUL?
Yo&La+spire Skrevet 28. april 2008 #12 Skrevet 28. april 2008 oj...der såg eg at mange innlegg hadde dukket opp mens eg var opptatt hehe... Det er forresten ikke (alltid) sant at papir holder huden mer tørr enn tøy. Snuppa er like tørr med begge på dagen. men på natta blir hun fuktig med papir, men ikke med tøy. Det kommer ann på hvilke innlegg du bruker og hvor mye. Og ja, det tar litt tid å sette seg inn i det, men det er fryktelig gøy da;) Lykke til;)
kokosyklus Skrevet 28. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. april 2008 Har ullinnlegg:) Synes pul så tett ut. Uten at jeg vet hvordan de egentlig fungerer:) Nå er snuppa våken,. takk for hjelpen!
Audacious Angel Skrevet 28. april 2008 #14 Skrevet 28. april 2008 Ja, de suger til seg all fuktighet, også den naturlige fuktigheten som huden har. Her hos oss blir det tørr flassete hud om knøttet bruker engangs bleier. Vi hadde litt rød hud og litt utslett i førsten vi og, men det gikk seg til når huden hadde fått tilbake sin naturlige sperre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå