Gjest Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Jeg testet positivt i dag (3+4), og har vurdert litt frem og tilbake på hvor lurt det er for meg å løfte alle de tunge tingene på jobb. Er snakk om maaaaange esker på 20 kg hver dag. Er under utprøving på lager på jobb da kroppen min ikke likte å jobbe døgnkontinuerlig skift. Skal til lege på mandag, men er i tvil om hva jeg skal gjøre på jobb dagene fram til da. Hvilke meninger har dere om tunge løft under graviditet, tidlig og sent i svangerskap?
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 jeg fikk streng beskjed av legen om å ikke løfte tungt! tror det er best om du løfter minst mulig:-)
Gjest Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Er det noen flere som har noe å si om denne saken?
Scorpio82 Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Jeg jobber også på et lager. Får ikke lov til å løfte tungt heller. Men har fått litt lettere jobb nå. Si det til sjefen din, at du ikke skal løfte tunge greier.
flåklypa Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Hei. Tror ikke at det er noe stort problem å løfte tungt bare du lytter til kroppen din. Også må du huske å løfte riktig! Tenk på ryggen din! Eg løftet tungt nesten heilt frem til eg gjekk ut i permisjon sist. Einaste problemet på slutten var at magen var i veien!!!!
scoobydo Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Fikk også beskjed om at så lenge man ikkje har problemer med rygg/bekken osv så kan man fortsette som før! man kan ikkje løfte på seg en abort osv... Men man kan jo snakke med sjefen og få tilrettelagt arbeid
smokke Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Hei Jeg jobber i en jobb der store deler av dagen består av veldig tunge løft! Jeg fikk beskjed om at det er ikke noe problem for meg og løfte tungt så lenge jeg ikke har vondt i ryggen elr bekkenet! Jeg blir sykmeld i begynnelsen av Mai, da jeg ikke får jobbe mer pga jobben min (Ambulansearbeider) ! Hør med jordmoren din hva hun mener:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå