du og jeg og vi to Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Jeg var også plaget med det - og det ble bedre først da jeg begynte å klemme ut noen dråper melk som jeg lot lufttørke. Så smurte jeg på PureLan og brukte gode ammeinnlegg. Jeg prøvde også å sette i gang utdrivningsrefleksen før sønnen min begynte å spise, og jeg gikk uten bh så mye som mulig for å la brystene være i luft.
Gjest Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Albueskjell, fås kjøpt på apoteket. Fungerte kjempebra for meg.
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Det skal være en som heter brystvortekrem eller brystkrem(??). Den selges iallefall på apoteket. Ei som lå på samme rom på barsel anbefalte den veldig
Gjest Orkideen Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Purelan er brystvortekrem. Den kan kjøpes på apoteket.
Gjest Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 Ja, jeg bruker den "brystvortekrem" fra Lanacare, sikkert samme greia som den purelan. Veldig god. Og jeg har S-Å-R-E pupper, altså. Vi snakker sprekker. Men de er nå på bedringens vei. - Jeg går med puppene i friluft så mye som det går. - Ullinnlegg når jeg må ha på BH. - Brystvortekrem etter hver amme-økt. - Bytter på ammestilling: når jeg er ute blandt folk ammer jeg vanlig. Hjemme rigger vi oss til med pute i godstolen og bruker "tvilling-stilling" (barnet ligger motsatt vei, under armen på en måte, slik at du i teorien kan ha to babyer koblet til puppersene samtidig). Dette for å fordele slitasjen på brystet. - Fikk resept på nesespray for utdrivningsrefleksen. Står at den skal tas 5 min før amming, men hos meg renner melka i strie strømmer etter 1 min. Dette for å slippe de intense "desperate" sugetakene i førsten. Jeg er på dag 10 etter fødsel og gleder meg nå over at det denne gangen ser ut til at vi overlever startvanskene med amminga (bank i bordet!).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå