Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann alle prøvere =)

jeg og sambo har besluttet at vi endelig skal prøve å få barn! :) men vi skal vente til høsten, for jeg har igjen et år av bacheloren min, og vi vil få barn etter det.

men, siden september har jeg hatt en utrolig uregelmessig menstruasjon. månedene før nyttår varte det i 2-3 uker, og etter nyttår varte det fra 1.januar til ut i april. ( hadde opphold et par dager her og der).. jeg informerte legen min om dette tidlig, men han ville bare "vente å se hvordan det gikk".. da jeg ikke orket å vente lenger, fikk jeg henvisning til gynekolog, med ul, og alle slags prøver og hormonprøver, men alt er i skjønneste orden. fikk resept på provera som jeg skal ta i en periode på 3 mnd, for å se om det retter seg opp selv..

så da er spm mitt, er det noen andre som har hatt samme problem? kan dette gjøre til at jeg kan slite med å bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første; hva var det som varte? Blødningene, eller oppholdet?

Skrevet

blødningene.. med bare opphold på et par dager her og der.

Skrevet

Å herregud, blødninger i over tre mnd? Stakkars deg! Syns det var veldig rart at det var en slik tilbakemeldig du fikk hos legen. Kan ikke tro at det skal være normalt. Bra du har fått resept på provera i det minste da:)

Har ingen erfaringer med det selv, men det virker som det hjelper på mange.

Håper det retter seg opp når du begynner med det! :) Hvis ikke må du jo kreve at legen din hjelper deg!

Skrevet

det er grusomt å ha mensen i 3mnd! believe me, hehe! søkte litt på nettet i sta, og fant en grei info om provera og graviditet. noen hadde fått samme kur som meg, for samme grunn, og hun hadde fått beskjed om at det kunne gå et år etter avsluttet kur før hun kunne bli gravid.. men det var ikke alltid slik da! heldigvis! håper bare det ordner seg, slik at jeg får en normal syklus igjen! =) vi vil ha baby! hehe

Skrevet

Tviler ikke et sekund på at det er grusomt.

Enkelte fungerer det jo fort på etter som jeg har lest, så det er jo håp:)

Lenge til du skal begynne med det? :)

Skrevet

pillene er en tidagerskur som skal begynne å taes på dag 16 etter første mensdag, og jeg skal ha tre omganger med det, slik at det blir en 3måneders periode, hvis du skjønner :) har tatt den første tidagersen nå, og blødningene stoppet den samme dagen jeg bynte! det var godt! hehe! men når det kom tilbake igjen nå, så var det så kraftig og smerter sa du :P har noen dager igjen til neste kur, så håper det stabiliserer seg etter de to siste kurene!

planen er å prøve å bli gravid fra høsten og utover, så håper det stabiliserer seg! :)

det er så utrolig trist å lese om alle som skikkelig sliter med å få barn, og ønsker seg det over alt på jord, åsså leser man om de som blir "ufrivillig" gravid så lett som bare det, men ikke vil ha barn. har ei venninne som har tatt abort 2 ganger i løpet av året her nå..! også har jeg ei venninne som ønsker seg barn, men sliter med å bli gravid..det er bare så utrolig urettferdig..!

håper det "løsner" en gang for alle som prøver! :) lykke til dere alle!! snart er jeg med på lasset, hehe ;)

Skrevet

Bra du i allefall fikk en liten pause med de pillene da:) Håper at alle gode ting er tre, slik at det stabiliserer seg etter den 3. kuren! :)

For min del sitter jeg bare å venter utålmodig etter TR. Håper den kommer i de neste dagene. Tenker å begynne prøvingen i sommer. Så det hadde vært kjekt å få "normale sykluser".. Huff. Hadde aldri trodd at det skulle være så tungt å sitte å vente på TR. Man vil jo vanligvis ikke ha henne.

Det er sant. Det er veldig urettferdig. At enkelte tar provosert abort flere ganger i året, mens andre sliter i årevis for å bli gravide. "Imponert" over venninnen din som har tatt to aborter på fire mnd.

Skrevet

ja disse syklusene er noe dritt! hehe.. enig som du sier at det er sjelden man sitter å venter på TR, men av og til er det litt kjekt å :P håper det ordner seg for deg også! er det uregelmessigheter til deg også?

ja, tenk det.. to aborter på 4 mnd.. jeg trodde hun bare fleipa med meg den andre gangen jeg! men nei da! å hun gikk faktisk på p-piller begge gangene å! jaja, men håper det blir vår tur en gang også! :) blir spennende å se utover høsten om syklusene stabiliserer seg! :)

Skrevet

Vet ikke hva det er enda. Venter på TR etter pilleslutt i slutten av mars. Så den burde vært her nå, men neida..

Skjønner godt du trodde hun fleipa. Godt at hun i allefall har prøvd å beskytte seg, altså å være ansvarlig. Ville vært for ille om hun ikke brukte prevansjon og bare "driter i det". Om du skjønner hva jeg mener..?

Håper det blir får tur før høsten helst;) Har du barn fra før av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...