Gå til innhold

Vil døpe tredjemann, men er det forseint for andremann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstemann ble døpt i russland, andremann har vi ikke fått oss tid til planleggingen, han er 17mnd, har veldig lyst til å ordne i stand dåp for tredjemann, men da må vi vel også døpe andremann, så det blir likt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel aldri forsent å bli døpt? Det står vel heller ikke i bibelen at du må døpes når du er 2-3 mnd.

Så lenge du er sikker på at du vil døpe barnet ditt så gjør du det. Ei venninne av meg valgte å bli døpt da hun var 14:)

Skrevet

Tror det da må bli i en ortodoks kirke i oslo, så det blir likt for alle barna, men fy den grusomme måten de døper barna på i ortodokse kirker, de holder de for nese og munn og døper hele barnet i døpefonten, når vi døpte førstemann så sa jeg at de bare skulle ta vann på hodet og "presten" overholdt det!

Skrevet

Jesus var 30 da han ble døpt ;o)

Skrevet

Hvorfor skulle det være et problem. Syns dobbel dåp høres koselig ut jeg

Skrevet

Er ikke noe grense for når man kan bli døpt. Søskenbarnet til samboer ble døpt sammen med lillebroren, som er iallefall 5 år yngre, samtidig med at foreldrene gifta seg. :D

Skrevet

her ble ikke de to eldste døpt pga deres far ikke ville.

men 4 år senere med ny baby og ny mann ble det dåp for alle mann:)

de store gutta hadde bunad, mens baby hadde dåpskjole.:))

ikke et øye var tørt i kirka da altså, de var så fine og flinke!!

dåp har ingen alder vettu:))

Skrevet

Eg kjenner ein som var 2 år ved dåpen sin:)

Skrevet

Det er aldri for seint:) Eg var selv 14 da eg ble døpt og det er eg glad for. Da fikk eg bestemme det selv:)

Skrevet

Aldri for sent å døpe!!! Det er jo de som ikke har tid til dåp før barna er 3-4 år....

Skrevet

Tenkt på de som adopterer, får ofte ikke barna før den er mellom 18-38 mnd, mange av de som døper dem når dem får dem,alderen har ingen betydning slik sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...