Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 er det noen som har gitt sin bebi microlax når de ikke har bæsjet på 1 uke?
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 ja jeg har gjort det,men kun i samarbeid med legen....det er ganske hard påkjenning for magen og di små så hvis du tenker på det ville jeg ringt legen eller legevakten først
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Jeg gav til min når han ikke hadde bæsjet på 10 dager. Brukte ikke en hel tube. Husk å trykke litt ut av tuben og smøre sprøytespissen med det så den blir glatt. Babyen kan ha vært 4-6 uker. Det kom ut sinnsykt mye som var opplagret, bæsjestrålen skvatt helt i veggen (jeg lot han ligge på bleien på stellebordet, men det kan være lurt å feste bleien på først;)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Hvis barnet bare får morsmelk er det normalt at det kan gå ti dager mellom hver gang barnet bæsjer. Ved morsmelk er det like normalt å ha avføring tre ganger om dagen som tre ganger i måneden. Årsaken til sjelden avføring er at nesten all morsmelk suges opp i tarmene og det blir lite avfallsstoffer igjen. Jeg ville aldri ha brukt microlax til en liten baby. Hvis barnet ikke plages av sjelden avføring ville jeg tatt det helt med ro. Hvis du ser at barnet plages ville jeg tatt olje på tempmålet og ført det inn i endetarmen til babyen noen ganger. Hos oss fører dette 2 av 3 ganger til at snuppa får tømt magen sin. Du kan prøve å gi barnet maltekstrakt, sviskeesaft eller lactulose i små doser for å se om problemet løser seg. Fortsetter plagene ville jeg tatt kontakt med hesesøster. Lykke til!
Gjest Orkideen Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Å føre et tempmål med olje på inn i endetarmen har ofte samme effekt og er mye mer skånsomt for barnet.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 Jeg ville aldri ha gitt microlax til en baby uten å ha rådført meg med en lege eller helsesøster. Husk det er normalt å ha sjelden avføring når hvis barnet bare får mm.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 28. april 2008 #9 Skrevet 28. april 2008 Ja, 10 dager er normalt, men det var ikke normalt for min baby. Det var svært mye avfallsstoffer i tarmen - veldig mye avføring kom ut. Deretter kom avføringen mye hyppigere. prøvde temp-metoden først, men det hjalp ikke. Man dør ikke av Microlax, men man skal ikke ta dette i annet en nødstilfelle. Ikke sikkert ørsmå babyer får det så mye bedre i tarmen av lactulose. Microlax virker bare helt lokalt i endetarmen hvis det feks er propp der. Nesespray skal heller ikke gis til spedbarn - men i ytterste nød har jeg gitt han det også - med super virkning om natta (åpner tett nese). mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå