Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Rett før gutten min ble 3 mnd fikk han helt annerledes bæsjemønster, med slim i, og gråter masse! Merker at han presser og presser, og gråter skikkelig når han promper, så blir det litt stille. Det kommer i sånne tak på en måte, så skrekk og gru, har han fått kolikk nå!?!
nungo Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Det høres ikek helt ut som kolikk, men det er vel mulig å få det også senere. Uansett er det jo vanlig at babyer sliter litt med tarmfunksjonen, da tarmene ikke er helt ferdigutviklet ennå. Mange har jo problemer med luft i magen uten at de har kolikk.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Kolikk er ikke en sykdom, kolikk er en definisjon på hvor mye et barn gråter. Definisjonen lyder slik: minst tre timer daglig, minst tre ganger i uken, i minst tre uker sammenhengende. Høres ut som barnet ditt har et mageproblem, kanskje melkeallergi? Kontakt legen. Kolikk vet jeg alt om! :-/
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 En ting til - kolikk har alltid en årsak - noen ganger er årsaken lett å behandle, andre ganger ikke. Men du bør absolutt få sjekket ut årsaken til at avfrøringen er slik. Hos oss var det et av symptomene på melkesukker-intoleranse. Lykke til.
2hærligegutter Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Etter hva jeg har lest så får de ikke kolikk etter fylte 4 uker
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Det stemmer ikke, vår fikk kolikk etter en uke, og jeg kjenner andre som har opplevd det samme. Det er ikke en sykdom, men bare en definisjon på mengde gråt, kan skyldes blant annet magevondt, luft, tarmer som ikke er ferdig utviklet, generell uro etc etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå