Mikkemafian Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Noen som har en god oppskrift på dette... Så det var en som skulle ha det til middag i dag, og ble inspirert:)
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Sikkert meg da hehe;P E gjør det bare veldig lettvint. 2 bokser med hakkede tomater 1løk 1 boks med tomatpure mais paprika (avogtil erter) og alt annet du har av grønnsaker som du syns er godt=) pluss krydder da og kjøttdeig hehe Fres løken i litt smør eller olje, ha i tomatene og tomat pureen. Kok inn dette så det blir en litt tykk saus. Ha i stekt kjøttdeig og grønnsaker pluss krydder. Legg det i en illfast form. Lag enten ferdig potetstappe eller hjemmelaga potetstappe og bre dette over sausblandingen. Ha ost på toppen. Inn i ovnen på ca 200 grader til osten har blitt gyllen:) Er kjempe godt,og veldig enkelt=)
båneiverden Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Gourmet-Sheperds Pie: - Kjøttdeig/karbonadedeig ca 500gr - 1 glass tomatpurè - 2 løk hakkes - 1 boks Cambells Tomatsuppe - 1-2 dl kremfløte Brun kjøttdeigen og løken, ha over tomatpureen, tomatsuppen og fløten, og la det småkoke i et kvarters tid. Legges i ildfast form. Legg et tykt lag med potetmos over. Stek på 200 grader varmluft i 20-30 minutter, ta så på ost og stek videre i et kvarter. Man kan også ha grønnsaker som gulrot og erter oppi. Kjempegod, jeg lager den ofte til middagsgjester!!!
båneiverden Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Ja, og salt og pepper etter smak, og så er det godt med grillkrydder i syns noen ;-) Nå ble jeg sulten...
Mikkemafian Skrevet 28. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2008 Nammenam!!! Skal prøve den også!!! Er på jakt etter den ultimate oppskriften, ser du:))
båneiverden Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Hjemmelaget potetmos er jo det beste oppå da, laget med H-melk og en god dæsj smør oppi :-) Jeg er også spent på flere oppskrifter der ute....
To tette og en badehette Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 her er den ultimate oppskriften! http://www.deliaonline.com/recipes/shepherds-pie-with-cheese-crusted-leeks,713,RC.html Super god! Krever litt arbeid men ikke mye, kanel er viktig ingrediens... Jeg lager ofte opp dobbel porsjon av kjøttblanding og så fryser jeg det, når jeg skal lage det lager jeg bare potetmosen. Kjempegodt! Blitt familiefavoritt etter at jeg oppdaget denne oppskriften og har også laget det til stor suksess på hverdagsmiddagsbesøk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå