Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Har registrert en del innlegg av "jeg må gjøre alt husarbeidet"-typen.. Men hva gjør dere hjemme når ungen sover, leker på gulvet osv.. Jeg har ingen problemer med å se at det er greit at mesteparten av husarbeidet faller på meg når jeg er hjemme. Har plenty av tid til å leke med junior, trille tur og reise på besøk likevel... I helgene er det en annen sak. Da er vi jo hjemme begge to.. Og når jeg begynner på jobb igjen, da er det tilbake til "dele på alt". Men så lenge jeg er i permisjon, så synes jeg faktisk det ikke er noe problem å bruke litt tid på å holde huset i orden. Når han skal ha permisjon, forventer jeg meg samme servicen da.....
Gjest Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Kommer litt anpå hvordan det er med søvnen synes jeg. Jeg har sovet dårlig i 6mnd nå og er veldig sliten. Andre i min barselgruppe har hatt babyer som har sovet natten gjennom lenge, men her har det ikke vært så greit. Men gjør nok mesteparten av husarbeidet for det...og lager middag hver dag. Har en gutt som har gått til mye behandlinger og undersøkelser. Til høsten skal mannen være hjemme 3 dager i uka, han bør selvsagt da gjøre husarbeid og diske opp med middag (men han hater å lage mat) . vi får se......Han har ikke alltid forstått hvor mye jeg egentlig gjør, men tror det begynner å gå opp for han nå.
nungo Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Tja, hav gjrø jeg hjemme - jo, det blir til at jeg tar alt husarbeidet også her, men syens også det er OK for meg. Vi har i alle fall funnet ut at det fungere best for slik i vår familie. Men da bestemmer jeg også hvilken "standard" vi skal ha :-) Jeg tar det litt sådan inn i mellom. Ellers koser jeg meg en del med minstejenta, går ture, leser avis og nyter å bruke lang tid på ting. Ellers har vi et barn til, som går i barnehage 9-15 så det er ikke så mye tid bare babyen og jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Hadde egentlig tenkt å provosere litt med dette, jeg da. Mener det fremdeles, men var helt sikker på at det kom til å komme en storm av "jeg har ikke permisjon for å vaske hus"-mødre og protestere vilt og heftig... Så feil kan man ta:) Burde kanskje hatt en annen overskrift??
2 tette - med flette Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Hehe, ja skal du provosere, må du nok ha en litt mer provoserende overskrift Jeg har nesten ikke gjort husarbeid jeg må jeg innrømme, men det er ikke fordi jeg protesterer for at alt legges på meg.. Jeg gjør heller husarbeid når han kommer hjem fra jobb og er sammen med babyen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå