MaMibaby Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 hva er best for babyer med luftplager, ammete, fenikelte eller karvete? hvor mye og hvor ofte bør det gis? noen med erfaringer?
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 All of the above! Gard hadde sterk kolikk i over 2 mnd, og jeg prøvde alle disse. Jeg drakk selv amme-te (den som heter bare det) og en del fennikel-te. Ga lillegutt både karve- og fennikeloppkok. Mitt tips: kok opp f. eks 1/2 liter vann og ha i 1 ts karve + 1 fennikel-te pose + 1 amme-te pose. La den trekke godt under lokk. Trekk så opp blandingen i en haug med engangssprøyter (2 ml), gjerne 8-10 stk. Samle sprøytene med innhold i en ren skål inni kjøleskapet. Før hvert måltid, ta ut ei sprøyte og varm den i vannbad. Går fort! Gi før babyen skal spise. Gi litt tid til raping etterpå. Burde hjelpe nurket med å få ut lufta, i alle fall. Evt du kan gi litt større dose ved annenhvert måltid. Bare å prøve seg fram!
MaMibaby Skrevet 28. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2008 lillegutt vrenger seg og skriker når jeg "spruter" te med en engangssprøyte i munnen hans, men det er vel eneste måte å få det i han på?! det er vel bedre med litt "tvangsforing" av te enn de sterke luftsmertene..
MaMibaby Skrevet 28. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2008 juniorn drikker te av flaske!! =)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Bra! Kanskje best med flaska hvis han syns sprøyta er ekkel ja. Tempen er viktig da, Gard protesterte også hvis teen var for kald eller varm.
Gjest Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Så hva ble resultatet? Fra hvor mye grining/problemer til hvor lite? Jeg har en 10 dager gammel bebis som sliter med mye luft. Kan så små få dette?
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Ja, kakemonsteret med 2 boller, det går fint. Barnepleierne ga Gard karve-oppkok allerede på barsel. Du kan jo starte litt forsiktig, og prøve deg fram. Prøv f. eks bare litt karve / bare fennikel og se om du får noen effekt..? Mine kolikktips: - Gi oppkok/te som nevnt tidligere - Invester i bæresjal så avlaster du armene (de er for små til sele, men sjal er ypperlig), de trenger tryggheten og nærheten fra mamma eller pappa - Kiropraktor! - Trill turer på skift - Din beste venn er: kjøkkenvifta! Vi hadde ikke overlevd uten den... - Gå igjennom kostholdet ditt. Kutt ut alt med melk i, det hjelper i mange tilfeller. Se ellers inne på kolikkdebatten. Håper teen fungerer for bebisene deres!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå