Gå til innhold

Jeg vet ikke blodtypen til babyen min....

Anbefalte innlegg

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

.....får man ikke vite sånt da? Vet dere det? Nysgjerrig, jeg!=)

Har selv den sjeldneste blodtypen (AB-), mens mannen er en traust O. Lurer på hva Gard er...... Han er drøye 3 mnd nå. Hvor gamle var nurkene deres før dere fant ut blodtypen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både jeg og faren er trauste, kjedelige A positiv, som er det vanligste i landet.

Og når vi begge er det så trenger vi ikke akkurat stusse på hva vesla vår er.

Skrevet

Folk fleste vet ikke blodtypen sin før man får bruk for det, om man f.eks. trenger blodoverføring. Jeg aner ikke blodtypen til mine to.

Skrevet

Jeg er 0-, mannen er 0+ og Edvard ble 0+ han og...

Skrevet

Vet ikke jeg heller....

Skrevet

Fikk vite det på sykehuset, men husker ikke hvorfor? Det sto vel på ett eller annet skjema. Husker det fordi sambo har den samme, AB+.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Tenker at det er greit å vite sånt, i tilfelle noe skulle skje og han vil få behov for blodoverføring. Jo, jeg vet at de finner det utpå sykehuset, men likevel.....mange rare tanker i hodet på en nybakt mamma....så da gjelder det å klekke ut løsninger til alle de latterlige skrekkscenariene=/

*ler litt oppgitt over meg selv her*

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke hverken blodtypen min eller sønnen min sin... Burde nok sikkert ha visst det.

Skrevet

.......vet ikke min egen en gang :)

Skrevet

Tror nok uansett ikke sykehuset hadde stolt på en panisk mamma hvis det hadde skjedd en ulykke og barnet trengte blodoverføring. Det blir alltid sjekket.. Uansett så kan alle blodtyper få blod fra O, så det er det som blir mest brukt.

Skrevet

Såvidt jeg har hørt, så trenger man ikke gå rundt å vite blodtypen sin/eller til barnet sitt med tanke på en ulykke eller at man skal trenge blodoverføring fort. For de gir ikke blodoverføring til noen på grunnlag av at noen sier man er den og den blodtypen. Det blir uansett kontrollert av kyndig personell for å være sikre på at de overfører riktig type.

Det er i hvertfall det jeg har lært, correct me if I'm wrong.

Skrevet

Er vel noe de færreste vet uten at det er en grunn til det....jeg vet min egen, men ikke barnas eller samboerens... Har trauste vanlige A+, heldigvis :-) Trolig har de den samme...

Skrevet

Jeg vet på hun eldste, men ikke på hun yngste. Man trenger ikke å vite det, og det koster endel, hvis fastlegen skal ta en prøve for å finne ut det. Det er noe du må påkoste selv, siden du ikke har en medisinsk grunn for å finne ut om det. altså mer enn egenandel. Det sa ihvertfall min datters fastlegen, men han sa at hvis jeg var usikker på farskap ( så er det jo en reell grunn ) så kunne han gjøre det. Det ønsket jeg ikke, jeg mener det var jo mer eller mindre nyskjerrighet, som var årsaken. Jeg ønsket ikke at det skulle journal føres at jeg er usikker, når jeg ikke var det.

Når det gjelder medisinske årsaker, så taes det alltid prøver når det er snakk om ev. blodoverføring. Alltid ved opersasjoner så taes det blodtype prøve, i tillfelle det blir aktuell med blodoverføring under operasjon.

Skrevet

Jeg tror ikke de sjekker blodtypen til barnet hvis det ikke er nødvendig. Jeg er resus minus 0 og dette ble sjekket også under graviditeten siden man må testes 2 ganger i løpet av svangerskapet for å sjekke at det ikke dannes antistoffer mot babyen,hvis pappan til barnet har en annen blodtype enn rhesus minus 0. Samboeren min har rhesus pluss A eller noe slikt.

Skrevet

Jeg spurte om blodtypen til jenta mi på sykehuset,men fikk til svar at det testet de ikke lenger?

Jeg hadde også lyst til å vite... Jeg er A+ og mannen min 0-. Så håper at jenta blir pluss også, slik at hun slipper evt rhesusproblematikk om hun blir gravid med en rhesusnegativ..

Jada, tenker litt for langt frem... ;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...