Gå til innhold

Hva er det som feiler folk egentlig?? *irritert* (samme som 2.trim)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baaaaaaaaaaaaaaah!!!

Jeg blir så vanvittig forbanna folk av og til!!!

Når de spør oss om vi har tenkt på navn, og vi forteller hva vi har tenkt på må det vel for faen gå ann å beherske seg??

Liker man ikke navnet kan man jo si det, at det ikke var noe de ville valgt eller noe annet lowkey.. Men å sukke å akke seg og si "stakkars unge" og "dere kan ikke kalle den det" og lage et stort nummer ut av det? Spar meg..

To av venninene mine er værst.. Hun ene driver å kommer med andre forslag, og sier at hun håper det blir jente for guttenavnet er så fælt og i det hele tatt. Hun andre nææææger om at jentenavnet er så fjortisnavn og at jeg er dum i hodet hvis jeg kaller henne det!!

Prøvde å si at det ene var familienavn, men da bare fnøs hun å sa at det hørtes ut som et kattenavn!!

Det er ganske sårende når man har brukt tid på å finne det perfeke navnet til babyen, og folk oppfører seg sånn!

Er mammaen og pappaen som skal finne navn, ikke venniner.

Føler at de skal slippe å få komme i dåpen siden de mener navnene er slik en byrde..

GRRRRRRRRRRRRRRR...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres kjent ut....men her er det familien som sier slikt

Svigermor sier til stadig at hvis vi kaller ungen våres det eller det som vi ønsker, så vil hun gjøre oss arveløs...*latterlig tragisk synes jeg*

er vårt valg. Bare synd at andre ikke greier å respektere det...som himling med øyne, fnysing , og se sjokket ut...

valgt helt nøytrale fine søte navn jo. Gutt: Noah, Jente; Bianca

Skrevet

Har samme "problemet" her også. Barnets oldemor på fars side synes ikke noe om jentenavnet, men hun synes guttenavnet er veldig fint. Men min familie elsker jentenavnet og misliker sterkt guttenavnet. Er spesielt søstra mi som ytrer hvor fælt guttenavnet er.. Men jeg bryr meg ikke. Det er vi som blir foreldre og det er vi som skal stå for mange viktige valg i barnets liv. Det at vi antakeligvis velger navnfest istede for dåp er det også flere som synes de kan kommentere opp og ned i mente. Dem om det!

Vi velger det som føles rett for oss, ikke for alle andre =)

Skrevet

Det er skikkelig uhøflig og dårlig gjort! Folk har forskjellige assosiasjoner til navn, det må de da forstå.

Jeg sier ikke et ord til noen (hverken to foregående ganger eller nå), for jeg vil ikke at noen skal "ødelegge" navnet for meg! Da jeg etter fødselen fortalte hva den eldste skulle hete, sa faren min "er du sikker på hun skal hete det da?" Dust!

Prøv å ikke bry deg om det du!

Skrevet

Av akkurat samme grunn så gidder ikke jeg å svare når folk spør om vi har funnet navn. Nei, sier jeg – selv om vi har noen navn på blokka. For folk tror alltid at de inviteres med på råd dersom man forteller navnene man vurderer. Men det er ikke noen hovedforhandling! Ingen avstemming! Og nei, jeg er ikke interessert i å bli fortalt ALT negativt folk assosierer med navnet. I don’t care. Det er bare to stykker som skal ta den avgjørelsen - og det er jeg og sambo.

Skrevet

Huff, så irriterende!! Vi har valgt å holde navnet hemmelig (unntatt for dere her inne, da), må jo ha NOE å overraske med når babyen kommer.... Og jeg er ikke interessert i å høre noens negative meninger, for dette har vi tenkt lenge på og blitt vant til.

Han skal forresten hete Maximilian.

Skrevet

Kjenner meg igjen her.... Nå er jeg sluttet å svare med noe navn, sier bare.... Er SÅÅÅÅÅÅÅ godt at dette har dere ikke noe som helst emd å gjøre..... SÅ kan de sitte der med skjegget i postkassa.

Skrevet

Lurer på om de tankeløse og utrolig frekke folkene dere snakker om ville fortalt ett voksent menneske at de hadde ett forferdelig stygt navn!? Makan...

Skrevet

ENIG!

folk er så latterlige.

Mine nærmeste er ikke så ille heldigvis og når det kommer negative kommentarer sier jeg bare at jeg heller vil at folk ikke skal like det enn at vi velger et navn som tre andre i samme klasse har, når hun etterhvert begynner på skolen...

Man venner seg så fort likevel...

Skrevet

Uff kjenner problemet.Vi har hatt navnet klart siden vi fikk vite det skulle bli ei jente men svigermor gir seg ikke.Sender daglig sms med navn som hun mener passer bedre.Ikke noe annet å gjøre enn å heve seg over det.

Skrevet

Hvorfor syns de navnene er så fæle da? Er det fordi dere ikke har valgt "tradisjonelle" nok navn i deres øyne? Eller ville de helst bestemt navnet selv?

Regner med ingen gir barnet sitt et navn de selv ikke liker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...