Gå til innhold

Hva er det som feiler folk egentlig?? *irritert*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baaaaaaaaaaaaaaah!!!

Jeg blir så vanvittig forbanna folk av og til!!!

Når de spør oss om vi har tenkt på navn, og vi forteller hva vi har tenkt på må det vel for faen gå ann å beherske seg??

Liker man ikke navnet kan man jo si det, at det ikke var noe de ville valgt eller noe annet lowkey.. Men å sukke å akke seg og si "stakkars unge" og "dere kan ikke kalle den det" og lage et stort nummer ut av det? Spar meg..

To av venninene mine er værst.. Hun ene driver å kommer med andre forslag, og sier at hun håper det blir jente for guttenavnet er så fælt og i det hele tatt. Hun andre nææææger om at jentenavnet er så fjortisnavn og at jeg er dum i hodet hvis jeg kaller henne det!!

Prøvde å si at det ene var familienavn, men da bare fnøs hun å sa at det hørtes ut som et kattenavn!!

Det er ganske sårende når man har brukt tid på å finne det perfeke navnet til babyen, og folk oppfører seg sånn!

Er mammaen og pappaen som skal finne navn, ikke venniner.

Føler at de skal slippe å få komme i dåpen siden de mener navnene er slik en byrde..

GRRRRRRRRRRRRRRR...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HELT ENIG!!!!

Har opplevd det samme som deg, men i mildere versjon da. Fader så irriterende ja! Jeg gir klar beskjed at jeg synes det er frekt å si at "nei, du kan jo ikke kalle ungen for det" osv. Setter dem fort på plass og sier at tenk at du kan si noe sånt når kanskje ungen kommer til å hete det.

VALGET ER VÅRT - HELDIGVIS :-)

Skrevet

ja vet akkurat hvordan du har det....!! Men den som holder på slik hele tiden her er min mor... Hun liker ikke navnet på gutten inni magen, og skjærer grimaser, og kommer med andre forslag hele tiden.. fryktelig irriterende.. Mamma har sine rare sider da, men må da kunne forstå at det er MIN baby dette gjelder, ikke hennes..

Ble så provosert her en dag, at mannen min gav henne beskjed om at nå hadde vi funnet et annet navn..mamma sååå interessert vet du.. navnet ble introdusert, og mamma stivnet med stooore stirrende øyne..tji, Min far er ikke mamma sin yndling, og Mannen min hadde sagt vi skulle kalle gutten vår opp etter han.. hahaha.. lo så jeg skreik!! fikk hun igjen med egen medisin tenkte jeg da.. :o)

Men det er jo litt sårende..

Skrevet

uff, er helt enig...syns at så lenge folk ikke har noe positivt å si om navnet vi har valgt så kan de bare holde kjeft! men virker ikke som om folk bryr seg om de sårer eller ikke.... men nå er jeg blitt så dritt lei av kritiseringen og rynkingen på nesen når navnet blir nevnt at jeg bare ber folk om å holde kjeft om de ikke har noe pent og si!!

Skrevet

sånn er det her også,folk himler med øynene og sier at det kan vi vell ikke kalle gutten,det er da ikke noe navn osv....jeg synes det er verdens fineste navn;Linus Alexander:)

Skrevet

Linus er nydelig!!

Vi var inne på det, men så fikk kompisen til sambo en sønn de kalte Linus. :(

I alle år når folk har sagt hva barnet skal hete så har jeg ALLTID smilt og sagt "Såååå fint!"

Om de spør om min mening derimot, så kan jeg si at jeg liker noe bedre enn noe annet. Men jeg sier ALDRI at et navn er grusomt ol.. Såpass respekt har jeg for andre, samt at jeg vet at det ikke er MITT valg. Datteren til et vennepar heter Kajsa-Maya, og selv da klarte jeg å fokusere på det positive..

De to venninene mine kommer jeg faktisk til å si det rett ut til neste gang. At jeg er helt rystet over hvor blottet for normal høflighet det er mulig å være, og at de trenger ikke ha en dritt med ungen å gjøre..

Skrevet

Så dårlig gjort...hadde blitt kjempelei meg...man er jo alltid veldig spent på reaksjoner når man endelig har funnet et navn man føler passer, noe som i seg selv ikke er en lett jobb.

Kommer jo ofte borti selv at jeg hører navn venninner/familie velger til barna sine som jeg aldri selv hadde valgt. Men da kommer jeg med en "ærlig" hvit løgn, eller i hvertfall sier noe positivt. Det er faktisk ikke noe andre trenger å mene så mye om, men det er hyggelig å få tilbakemeldinger som er fine.

Har heldigvis ikke slike opplevelser selv, men husker jeg var veldig spent når jeg fortalt hva min andre datter skulle hete, da jeg ikke kjente noen andre med det navnet. Men må si at det er det navnet jeg har fått mest positivt om.

Skrevet

Hadde det sånn med pappa jeg... Han begynte å le når jeg fortalte hva gutten vår skulle hete.Går ikke an å hete Vemund mente han.

Maste hver gang jeg kom på besøk om at vi måtet finne et annet navn.

Når han ble født, kalte han gutten for andre navn og sa at vi ikke kunne være glad i sønnen vår, og at han kom til å bli ledd av resten av livet...

Får fortsatt høre hvor grusomt navnet er (Vemund er nå 1 år)

Blir spennende å se hva han sier til navnet på nestemann:)

Skrevet

Enig! Folk kan klare å lire av seg ting litt for ærlig syns jeg. En ting er om man bare lufter noen navn men ikke har bestemt seg. Men har man bestemt seg, så trenger man ikke å si så mye. Men ærligtalt, man kan ikke bry seg om det. Om man liker et navn selv, så må man ikke bry seg om hva alle andre syns om det. Det er ditt barn, ikke deres.

Skrevet

ja, det værste er når de nærmeste venner og familie ikke liker navnet, da sårer det enda mer! vi har valgt Noah Alexander og er selv kjempefornøyde, men det er et fåtall av folk som liker navnet, er bare et par slektninger og venner som har sagt de syns det er fint!

Skrevet

Både Noah og Alexander er på min guttenavn liste, fine navn, og klinget fint sammen;)

Skrevet

navn er smak og behag, det er ikke nødvendig å spy ut at man synes det er stygt, det kan man holde for seg selv.. det er da ikke de som skal få frem denne babyen til verden???noe folk ikke skjønner. jeg derimot blir irritert over folk som maser og gnåler konstant om har dere tenkt på gutte-navn og jentenavn? skal dere vite kjønnet? gnåler i et sett om det ene og det andre. greit nok å spørre en gang, men annenhver dag.. greit nok, vi skal vite kjønnet, men har prøvd å forklare at vi gir ikke navn til babyen før den er født pga vi må jo se hvem det er!;) og pga vi ønsker å holde det hemmelig. noe ingen skjønner, hehe.. arg.. kjenner jeg blir fortere irritert etter at jeg ble gravid, tåler ikke mas så veldig bra nei..

Skrevet

Så enig så enig!! Hvorfor mister folk folkeskikk når de snakker med/er rundt gravide? Slenge med leppa, tafse på mage osv osv... Tenk om vi skulle oppført oss på samme måte-da hadde vi vel blitt kalt hormontroll (noe vi overhodet ikke er ;P )

MEN jeg har bestemt oss for at vi ikke gidder å diskutere navn med så veldig mange jeg. Kanskje nær familie, men ikke sikkert det heller. Kommer bare til at vi har en del alternativer, men vil ikke bli påvirka av andrs meninger, så derfor holder vi det for oss selv. Så får folk bare bli sure ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...