Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste i en bok at jeg kan få ett stort barn hvis jeg spiser mye sukker....Noen som vet? Jeg har vært på kontroller men ingen har målt magen min. Er det vanlig at de ikke gjør det lenger? Jeg er en godtegris og sluttet og røyke når jeg ble gravid:O) Jeg er ikke stor men min mage står rett ut, legen sa også at jeg var stor for å hva i uke 22..... anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er de som mener at store barn kommer av morens inntak av sukker, men dette er ikke bevist - og størrelsen skyldes nok mange andre lure ting! Likevel så kan det være en ide å tenke over sukekrinntaket ditt?

Skrevet

Stort barn kan skyldes det ja, men det er ingen som sier at du må få et stort barn. Uansett burde du tenke på sukkerinntaket ditt i forhold til svangerskapsdiabetes og selvfølgelig for din egen helse ellers og etter fødselen. Du trenger jo ikke kutte alt, og nå vet jeg jo ikke hvor mye du spiser heller, men du tjener nok mye på å kutte ned så mye du klarer.

De kiloene man får ved å spise usunt i svangerskapet er somregel de som sitter støpt på kroppen etter fødselen også..

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg har ikke lagt på meg noe ellers det er bare magen som står ut men jeg skal helt klart tenke på sukker inntaket fremover:O)

Skrevet

Diabetikere som ikke har hatt god nok kontroll på blodsukkeret sitt under svangerskapet får ofte stooore unger. De kalles sukkerunger fordi blodsukkeret hos mor har vært for høyt under graviditeten. Det er sikkert en sammenheng dersom man spiser veldig mye sukker selv om man ikke har dia!? Da har man jo jevnt over et høyere blodsukker enn de som ikke spiser mye sukker? jeg hadde prøvd å dempe sukkerinntaket... Både for din egen og babyen sin del...:)

Skrevet

Jeg har hørt det jeg å. Jeg for ikke drikke så mye melk på grunn av sukker, maks to glass om dagen. Jeg drikker ikke det en gang. Jeg prøver å ikke få i meg så mye sukker..

Skrevet

jevnt over litt høyt blodsukker gir ofte store barn! diett her pga svangerskapsdia, og de er veldig opptatt av at jeg passer på kosten.

spiser du mye godis kan du ha høyt blodsukker, men likevel innenfor normalen.

Skrevet

Jeg har fått påvist svangerskapsdiabetes, men jenta mi har vært under gjennomsnittet på alle målinger... jeg er kanskje unntaket som bekrefter regelen? :)

Skrevet

Det er påvist en sammenheng mellom mors kosthold og barnets vekt ja, men det behøver ikke være noen sammenheng mellom størrelsen på magen og strørrelsen på babyen. I mitt forrige svangerskap lå jeg over det skraverte feltet på symfyse-funduskurven, men babyen var bare litt over tre kilo. Har stor mage denne gangen og. Er desverre ikke så flink som jeg burde være med kostholdet, og det var jeg ikke sist heller. Jeg la på meg 17 kg sist, men de ekstra kiloene var borte etter et år. Trøster meg med at jeg var veldig slank før jeg ble gravid begge ganger, og at jeg nok klarer å kvitte meg med ekstra kiloer denne gangen og :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...