Gå til innhold

Noen flere som nettopp har stumpet røyken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare 3 timer siden.. Jeg er selvfølgelig veldig stolt, men sliiiter!!

Er bare 2,5 uker på vei, og skjønner det liksom ikke i det hele tatt.. Trenger litt oppmuntring her:D

Noen som har gode råd for å klare seg, og å forbli røykfri?;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har!!! :)

Stumpet den den dagen jeg fant det ut, er litt vanskelig å holde seg for jeg "vet" liksom ikke at det er noe i magen om du skjønner hva jeg mener, akkurat som om det ikke er noe der, men nå er jeg i min 11. uke og begynner å merke ting og tang, litt lettere da.

Jeg har tatt meg ett trekk eller to nå og da, ikke røyket en hel en siden jeg fant det ut da - stolt av det! Snuser litt for å holde meg selv i psykisk sjakk når verden motarbeider meg og livet er kjipt, men men...

Stå på ;)

Skrevet

Så flink du er!!;)

Er så utrolig vanskelig når man faktisk ikke merker at det er noe inni deg? Kan ikke skjønne det heller, så da blir det vel bare vanskeligere..

Sluttet med forrige mann etter jeg begynte å kjenne liv, for da skjønte jeg det liksom;)

Men nå hadde jeg bestemt meg for å slutte med en gang, men det er jammen ikke lett:(

Klarer ikke snus jeg, synest det svir så mye oppi der? Er det bedre å snuse enn å røyke altså? Da burde jeg nesten prøve det jeg også på slike dager da!:D

Skrevet

Jeg sluttet når jeg fant ut at jeg var gravid for 8 uker siden. Jeg stumpet røyken og har ikke så mye som sniffet på verken røyk, snus eller noe annet siden :)

Det jeg nå skriver, skriver jeg ikke for å være "sær", fordømmende eller noe annet, men for at man kanskje skal se ting fra en "røykers" ståsted.

Det å starte med snus i stedet for røyk er faktisk ikke hakket bedre enn å røyke. Forskjellen er bare at at man får andre giftstoffer i seg.

Nikotin (som da finnes i både røyk og snus) er rett og slett gift for fosteret. Morkaken ødelegges også av giftstoffene, og gjør at spiren din utvikles senere enn uten.

Hvis du har problemer med å slutte, og tenker at "det sikkert ikke skader" så ha mottoet -Hvorfor ta sjansen?-

Vi har prøvd å bli gravide i et halvt tiår uten å klare det. Jeg vil ikke la noen usle giftpinner ødelegge sjansen til å få en frisk baby, eller i det hele tatt få en. Hadde det vært meg selv det gikk ut over ville jeg kanskje ikke vært like "ivrig" på å klare det, men det er tross alt ikke meg det handler om.

Sliter du veldig med å slutte så kontakt jordmor, helsestasjon eller lege som kan hjelpe deg med andre ting som kan være enklere.

Tenk så stolt du blir etterpå når du faktisk er røykfri.

Jeg kjenner jeg blir fysisk dårlig når jeg ser nybakte mødre stå og røyke rett over barnevogna. Det ble jeg når jeg røyka som besatt før jeg ble gravid og det blir jeg kanskje enda mer nå.

Jeg mener det som sagt ikke fordømmende, men ta litt tid å tenk på det som skjer rundt :)

Lykke masse til videre, vi heier på at dere klarer det!

Skrevet

Det var egentlig et ganske fint og sakelig innleg syns jeg;)

Tenker mye over det, og leser hva som skjer/kan skje med fosteret og morkaken når man røyker.

Forrige svangeskap var jeg på nedtrapping sammen med Lege og Jordmor. Dett hjalp ganske bra, måtte ta nedtrapping pga stress... Men nå har jeg altså da prøvd å kutte tvert:) Er fortsatt røykfri, men er jo ikke snakk om såå mange timer.. Stolt er jeg da likevel;)

Denne gangen vil jeg veldig gjerne klare det alene, uten nedtrapping og hjelp fra jordmor og lege.

Jeg blir ikke fysisk dårlig på samme måte som deg når jeg ser nybakte mødre røyke, selvfølgelig er det absolutt ikke fint å stå rett over vognen å røyke, det har jeg heller aldri gjort (begynte igjen en stund etter forrige ble født). Synes det er verre å se på dem som går høygravid som står fullt offentlig å damper. Men blander meg likevel ikke.

Er såå misunnelig på dem som bare kaster røyken og ferdig med det.. Ikke mere om og men.. Jeg skal være ærlig å si at jeg sliter mye allerede! Men! jeg skal klare det!!;);)

Skrevet

Hei.

Jeg røykte lit i mitt forige svangerskap, og er ikke stolt av det.

For 3 mnd siden ble jeg veldig syk og klarte ikke å røyke, valgte å prøve å slutte. Har alldri vært noe innstilt på å slutte, men jeg klarte rett og slett ikke å røyke. Syns de første 14 dagene var vanskelig, og nå etter 3 mnd så har jeg ikke behov for det... tenker ikke på det heller.

Det er så deilig... Endelig røykfri og gravid.

Som jeg sa, jeg trudde ALDRI jeg skulle klare å slutte, men jaggu overasket jeg meg selv og godt er det.

Lykke til:)

Skrevet

Å være røykfri i svangerskapet burde være en selvfølge for ALLE! Ikke noe å være stolt av, bare noe en må gjøre!!

Skrevet

Var jo et hyggelig innlegg Mango78.

Er jo motivasjon man trenger, ikke sånne innlegg som sier at det ikke er noe å være stolt av...

Skjønner du alldri har røyka, er faktisk ikke så greit å slutte for alle og det er faktisk noe å være stolt av hvis man klarer å slutte....

Kjenner du trigget mine hormoner der ja!!!!!

Skrevet

Sluttet å røyke dagen etter jeg fannt ut at jeg er gravid:)

Stolt! hehe:)

Er røyksugen, men holder meg.

Alle som klarer å slutte burde være stolte, omså man er gravid eller ikke:)

Skrevet

Enig med deg aknna. Lov å være stolt:)

Skrevet

Desverre kommer det alltid slike innlegg i en slik tråd som mango78 la inn.

Synes det er kjempebra for dere som har klart å slutte, all honnør til dere!!;);) Nå skal jeg også klare det;);)

Man må være stolt av det, ligger jo ikke like lett for alle;)

Takk for svar:)

Skrevet

Heisann:)

Jeg tok min siste røyk for 20 min. siden:) Kjempestolt allerede! Fikk positiv test på dagen i dag.

Har forresten også en Gabriel fra før:) Han er 18,5 mnd. Klarte ikke å slutte i forrige svangerskap, men røyket bare to om dagen de siste 5 månedene.

Skrevet

Hei på dere:o)))

Ja vi skal være stolte, men er nok litt enig med de som sier at røyken bør stumpes. Jeg sluttet med en gang jeg fikk to streker på testen. Har vært mye kvalm, så er kanskje litt "heldig" av den grunn. Klarer nemlig ikke tenke på røyk:o)) Jeg venter nr tre, og har sluttet hver gang. Har startet litt igjen når jeg ikke ammet mer, men nå tror jeg faktisk jeg skal benytte anledningen til å slutte helt:o)))

Lykke til alle sammen, jeg synes vi er flinke!!!!!!!!

Skrevet

Så bra!;)

Den kvalmen har jeg også, men av en eller annen grunn så er jeg ikke kvalm når jeg røyker, og blir heller ikke kvalm etterpå:( Skulle ønske jeg ble det!:D

Men jeg har fortsatt holdt meg uten;) Hehe. 1 døgn!! Jippi!!;);)

Så koselig at du også har en Gabriel fra før da;) Er jo et nydelig navn!!;) Min er 12 mnd gammel;) Så blir to tette dette! Spennende;)

Skrevet

Jeg testet positivt på morgenen den 7. april, og har vært røykfri siden!

Så min siste røyk var kvelden før.

Det har gått veldig greit :) Selvsagt er jeg røyksugen nå og da, men det er jo en helt annen motivasjon nå, i forhold til hvis man prøver å slutte ellers.

Så jeg har ikke smakt hverken røyk eller snus på lenge nå. (Er 8+2 idag).

Lykke til alle sammen! :)

Skrevet

Hei. Jeg sluttet å røyke den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Har ikke tatt et eneste trekk siden selv om det har vært fristende mang en gang. spesielt i sosiale sammenhenger der det er flere som røyker. Men et tips er i fortelle andre at du har slutten, men ikke fortelle grunnen. Jeg har fått masse støtte fra venner der. I tilegg vet jeg at sjansen for spontanabort er mye større når en røyker. For min del har det aldrig vært et altenativ å røyke når jeg er gravid.

Lykke til, det går bedre etter hvert.

Skrevet

Slenger meg på her:) Slutta i går,er 4+3, og positiv test fredag..Satte det som mål å slutte etter helgen. Slutta tvert sist, men denne gangen er det ikke like lett..Spesielt i sosiale sammenheng, så jeg tenker litt på det nå, men det blir nok bedre etterhvert:)Mitt største mål denne gangen er og forbli røykfri etter ammeslutt i tillegg, brant meg der sist, dummeste jeg har gjort:/

Skrevet

Hei... inne fra 3. trimester.. dere er kjempeflinke!!!! Det står virkelig respekt av at dere velger å slutte å røyke!! Stå på videre...

Skrevet

Jeg har nå vært røykfri i 50 timer! :-) *stolt*

Er 7+1 i dag!

Skrevet

Jeg er 5 uker i dag og kvitta meg med resten av røykpakken i dag:)

må kvitte meg med snusen og, tok en siste i dag, men med dårlig samvittighet. uansett hvor sugen jeg er så skal jeg kutte helt ut, men vet hvor vanskelig det kan være og selv om det er en selvfølge for mange å stumpe røyken med en gang, så har vi lov til å være stolte synes jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...