Bærta å babyn Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Dame med baby ca3-5mnd hadde vært på besøk til ei venninne, denne venninna har fått seg ny sambo som har hund, blanding av Rottweiler og Schæfer. Når dame med baby skal gå hjem, går sambo til venninne for å slippe inn hunden fra bilen. Dame med vogn går da ut på veien, så hunden kan springe rett inn i huset uten hindringen. Bilen står da altså mellom dama og huset så det er ingen grunn til at hunden ikke kan gå inn. Resultater blir at hunden springer mot dame med baby og biter henne i armen slik at hun blir blå, får noen skrammer og jakken blir ødelagt. Hva er deres tanker rundt dette?
Gjest Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Min første tanke er avlivning, evt et skikkelig dressurkurs. En hund skal ikke uprovosert angripe. Dessuten burde eier hatt hunden i bånd om det ikke gikk an å stole på den.
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 avliv hunden å kjøp dama ny jakke!!
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Huff...høres ut som en "skadet" hund, kan ikke være helt god. Sånt kan ikke tolereres; for enn om han biter litt hardere neste gang? Eller et barn? Jeg tenker at hunden kan ikke ha det noe godt med seg selv når den gjør sånt...kanskje ville det beste være å avlive han. Men! noen hunder - spesielt ivrige unghunder som ikke er ferdigtrent - kan jo bli litt voldsomme i hilsinga. Altså at de mener det godt. Ikke alltid de skjønner hvor store og sterke de selv er, og så blir de litt for klumsete og hardhente. Kanskje har samboeren til venninna di godtatt at hunden bet som kos da han var valp, og så har den atferden satt seg? Skummelt!
Espoir Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Jeg er nesten alltid på hundens side når det kommer opp spørsmål om hunders oppførsel osv. Mne hvis en hun løper rett på et menneske som står i ro og biter, så mener jeg dessverre at hunden bør avlives.
Audacious Angel Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 Hvor gammel er hunden? kan du si noe om atferden til hunden i det den kom? Virket den glad eller agresiv? Logret den eller sto hale rett opp? Sto pelsen på hele ryggen? Om hunden er 3 år og eldre og viste en tydelig agressiv holdning og i tillegg løp rett på så ville jeg reagert. Hunden trenger trening om den er yngre og da kan det kanskje forsvares med valpete oppførsel. Men om hunden er over de typiske "tenåene" og viser slik aggresiv atferd ville jeg vurdert avlivning.
*1+1=2 små* Skrevet 28. april 2008 #9 Skrevet 28. april 2008 "queen of fools": så hvis din hund(hvis du har) biter et barn så gjør du hva? En ting er om hunden hadde "holdt fast" dama..altså bare tatt munnen rundt armen UTEN å bite kunne man diskutert det som en lek...men å bite så det går hull er FEIL UANSETT.. det er ALLTID eierens feil om en hund biter, hunden kan være usikker, skeptisk, nervøs eller slik..men det kan IKKE aksepteres at slike hunder får lov å bite uten å bli straffet(desverre DESVERRE er det hundene som straffes for eiernes feil).
Espoir Skrevet 28. april 2008 #10 Skrevet 28. april 2008 Hvis min hund biter et barn avliver jeg den. Det er jo det jeg skriver. Men jeg har et eksempel fra nær krets: familie med hund og barn (6 år) på hyttetur.Barn og hund leker sammen ute mens voksne sitter og prater. Plutselig kommer barnet gråtende: hunden har bitt barnet. De voksne undrer seg, men ser bittstedet på barnets arm, og bestemmer med tungt hjerte at hunden må avlives. Når barnet forstår at hunden skal dø fordi den bet, kommer det en innrømmelse: Hunden krøp inn under treterrassen for å hente en ball, der var det VELDIG trangtt. Barnet kryper etter hunden. Stikker så en dart-pil med all kraft inn i hundens anus. Hunden kvepper til (selvdølgelig) og snur seg raskt og biter. Who wouldn't? I dette tilfellet fikk hunden leve.' Men i HIs tilfelle, der jeg synes det høres ut som aggresjon og ikke lek, mener jeg den bær avlives.
*1+1=2 små* Skrevet 28. april 2008 #11 Skrevet 28. april 2008 ok Queen of Fools, da skjønner jeg og ser at vi er enige:) Bare lurte på hvordan du ser på dette, og fikk min forklaring!
(0_o) Skrevet 28. april 2008 #12 Skrevet 28. april 2008 i dette tilfellet er jeg sikker i min sak: den hunden kan gjøre det samme igjen og bør avlives. Hadde det vært mn hund hadde det vært nakkeskudd på bikkja og selvfølgelig ny jakke til dama. Har selv hund og har vært ute for det samme selv. En hund som glefser/biter er ikke noe kjeledyr, det er en (noe alle hunder forsåvidt kan være) potensiell drapsmaskin. Vi må huske på at hunder er dyr med instinkter, instinkter som noen ganger tar overhånd. En hund er ikke et menneske, og må ikke tilegnes menneskelige egenskaper. Vi skal heller aldri, under noen omstendigheter stole på en hund eller et hvilket som helst annet dyr. Btw, men nakkeskudd mente jeg en tur til veterinæren, jeg er ingen god skytter ) Ordla meg slik kun for å understreke poenget mitt.
Bærta å babyn Skrevet 28. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. april 2008 Hunden er vel 4 -5 år nå. Hvordan atferden var vet jeg ikke, jeg var ikke der. Men den hunden har alltid vær "hyper", hopper opp på folk, samme om de står eller sitter. Idet hele tatt så foregår alt i et forykende tempo. Var på valpekurs men ingen oppfølging etterpå. Lite dressering i det hele tatt, har stort sett fått negativ oppmerksomhet.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. april 2008 #14 Skrevet 28. april 2008 er det veldig avgjørende hva slags rase det her var siden det må nevnes? *rister oppgitt på hodet* Forøvrig, hunder som biter uten grunn bør avlives.. være seg det er en plendriter i miniatyrklassen eller en brukshund...
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 28. april 2008 #15 Skrevet 28. april 2008 Prinsippielt sett er vel det opprinnelig menneskets feil, som tar et dyr inn til seg og stoler på at dette dyret skal oppføre seg slik mennesket ønsker. det er tross alt dyr som har mye sterkere instinkter enn vi mennesker har, og som gjør det den må, uten å tenke rett og galt. Men her er jeg nok på utrolig tynn is, har fått mye pes for den meningen her inne før. Mener forøvrig at hunden da bør avlives, når den først utgjør en trussel og kan skade folk.
Audacious Angel Skrevet 28. april 2008 #16 Skrevet 28. april 2008 Om dette er tilfelle så høres det ikke ut som om denne hunden har ett godt hjem og burde kanskje få ett nytt et hvor den kan ha det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå