Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Velger å være anonym her nå... Vet ikke helt om innlegget passer her, men vet ikke heller hvor det skulle passet bedre - så prøver. Var til rutinekontroll hos gynekologen i forige uke. Hun sa da til meg "enten så skal du ha mensen snart, eller så er du tidlig gravid"... Dette pgs. stimulerte slimhinner. Hun sa det var umulig å se forskjell på en evt. graviditet og en kommende menstruasjon på et så tidlig tidspunkt. Og en test kunne jeg ikke ta før etter at mensen har uteblitt, og det er vel ca 2 uker til... Må innrømme at jeg aldri har notert meg når mensen kommer, da det ikke er noen fast dag, men vet den pleier å være 2 uken i mnd. Vel, problem er ikke dersom jeg er gravid, vi hadde jo tenkt å prøve likevel - men da e t t e r bryllupet, som er nå i vår... Det som nå bekymrer meg veldig er: 1. Jeg vet det er planlagt utdrikkingslag for meg snart, muligens til helgen. Hva gjør jeg? Er jeg gravid kan jeg jo ikke drikke alkohol... og kjenner jeg venninnene min rett, så vil det være planlagt drikkeleker bl.a. Samtidig er det jo ikke sikkert at jeg er gravid, og jeg har jo ikke akkurat veldig lyst til å fortelle folk at jeg muligens er det, hvis det bare er tull... Vi har vært veldig forsiktige og kan liksom ikke helt tro at jeg er det... 2. Er jeg gravid, så vil sannsynligvis ikke brudekjolen passe meg - den er pinetrang over hofter og i midjen... Hva gjør jeg? hvor mye større kan man egentlig bli i løpet av 1-2 mnds. graviditet? Holder nesten ikke ut denne usikkerheten :-( Noen som har noen råd?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Det går an å se på ultralyd om man er gravid eller ikke, det er tydelig veeeeldig tidlig! var 5 uker på vei da gynekologen så det klart og tydelig!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Da må du lese hva hun skriver her da hehe, hun skriver at hun venter mensen om ca 2 uker!!
*1+1=2 små* Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 jeg var også bare 3-4uker på vei og man så en liten prikk så NOE var det og det kunne man se... ellers legger man vel ikke såå mye på seg de første mnd.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 HI her. Gyenekologen sa jeg kunne være "tidlig gravid", er neppe mer enn 2 uker på vei evt.... Jeg ringte opp gynekologen igjen, ble så satt ut da jeg var der at jeg glemte å spørre om masse, og spurte om når hun mente jeg kunne ta en graviditetstest, og det var da først ved forventet mens - om ca 2 uker... Men hun nevnte en blodprøve man kanskje kunne ta - noen som vet noen om denne? Synes det er litt fortvilet dette her... Uvitenheten altså! Føler jeg har masse symptomer nå, ømme bryster, oppblåst mage, men det kan jo være psykisk også - hadde jo absolutt ingen mistanke før jeg snakket med legen....
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Hvis det blir utdrikkingslag til helga, kan du bare si du er ulaget og dårlig form i magen og vil ikke ha noe å drikke. (Det går jo så mye rart for tiden, diare osv ;-)) Kjolen kommer helt sikkert til å passe. Og blir den for trang er det definitivt ikke den korte graviditeten som gjør det. Det går jo an å hygge seg uten alkohol også. Du er jo et voksent menneske som må ha egne meninger om hva du vil og tør ta sjansen på. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 det er en blodprøve om kan påvise HCG så tidlig, men det er jo ikke garanti for at den vil slå ut! alle symptomene du har er jo like mye symptom på mensen...hvis du er veldig i tvil, bør du bare fortelle det til forloveren din så utdrikkingslaget kan utsettes litt. går utfra at når hun er så god venn at hun er valgt som forlover, er hun god nok venn til å få vite dette også?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå