Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert (tror dere) hvis..

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere mistet babyen i uke 18-19? Dere som har opplevd det, sørget dere? Og hvor lenge? Hva bør man gjøre hvis man kjenner noen som er i den situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge man sørger er individuelt og har gjerne sammenheng med hvordan man blir møtt av omgivelsene, hva slags profesjonell oppfølging man får/holdninger fra helsepersonell. Sorgen kan sitte lenge i selv om man kan komme tilbake til det normale livet relativt raskt.

Ta kontakt med henne du kjenner, vær åpen og tilstede for henne. Kanskje hun har behov for å prate mye eller kanskje hun heller vil prate om normale, dagligdagse ting. Ikke hold deg unna fordi du er usikker.

Skrevet

Nå har jeg heldigvis ikke opplevd det selv, men du spurte hva jeg tror hvordan jeg hadde reagert.

Jeg hadde nok vært veldig lei meg, man føder jo ut barnet. Man blør det ikke ut som en SA, men må faktisk føde et dødt barn.

Jeg hadde nok sørget.

Hva man gjør? vis at man bryr seg, men ikke være påtrengende, men vise at man bryr seg og at man er der visst den personen vil snakke eller bare ha noen der.

Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde syntes det var forferdelig..

Først da rundt uke 18 begynte jeg å få et forhold til barnet som vokste inni meg, for da begynte jeg å kjenne spark og daglig liv.

Men før det - aner jeg ikke hvordan jeg hadde reagert egentlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...