Gå til innhold

Les dette hvis du elsker hunder!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Sorry! Her kommer en som funker...

 

http://www.canis.no/hundehviskeren/

 

 

 

Syns dette er på trynet....hvem er det som gjør sånt mot hundene sine? Fysj! Det finnes andre - bedre - måter å gjøre det på enn å "knøvle" hunden!

Skrevet

:(

Får vondt av slikt.

 

Selvfølgelig signert, og det samme gjorde familien min..!

 

 

Skrevet

Å herregud, jeg titta på den youtube linken de hadde på canis... han kveler jo hunden, den lå jo på bakken og gispet etter luft.Hun er jo tydelig bare interessert i den andre hunden som og er en hann hund og hun er en tispe (som så veldig valpete ut...)

 

Jeg har bare sett dette programmet en gang og da så det veldig harmløst ut egentlig, selv om jeg syns det var en merkelig måte å la to hunder møtes (de to bokserne om noen andre så den)

 

Har selvfølgelig skrevet under og skal få alle jeg kjenner til å gjøre det samme.

Skrevet

dere er klar over at hun kveler seg selv? det er MANGE her i landet som bruker slike halsbånd.....han slækket båndet med eeen gang hunden roet seg ned og jeg ser ikke at han tar kvæletak på hunden...

 

Det var det jeg så på den linken som ble linket her.

Skrevet

Har også signert, fikk helt tårer i øynene av å se den filmen :( Skulle selv klart roe den stakkers hunden uten å nesten ta livet av den

Skrevet

Ikke sånne halbånd nei... for dette halsbåndet slakker ikke seg selv når hunden slutter å dra, det fortsetter å være i kveling. Du ser jo at han må slakkepå halsbåndet selv. Og hunden ligger og heser på bakken jo...

 

Dessuten er situasjoen helt fjern. Denne tispen ser ut som hun er rundt året og er dermed en valp som er naturlig nysgjerrig, også viser hun ingen aggresiv atferd i det hele tatt. Hun viser veldig fin underdanig holdning med halen lavt og logrende og ørene er flate.

 

Pitbuller er typiske rett på hunder og har et annet språk enn den typiske retriveren.

 

Om du hadde bltt kvelt hadde du da roet deg ned eller febrilskt forsøkt å komme deg unna?

Skrevet

så hun skulle få lov å bare gjøre som hun vil?

grunnen til at hun peser og hiver etter luft er jo for det første så virker det VARMT og hun har STRESSA....og han SLAKKET jo faktisk båndet med en gang hunden roet seg ned.

 

Ser fortsatt ikke problemet.....situasjonen er OGSÅ feil fordi vi ikke får se HELE seansen....vi får ikke se hvordan hun faktisk ER når hun møter hunder(biter hun, eller ikke?!).

 

Hunden min "kveler" seg selv hun også fordi hun drar som en idiot....og jeg har ikke kvele halsbånd.

 

Hun roet seg jo med EN GANG han la henne i bakken..og da slakket han båndet...

 

Sorry, men jeg har sett hvordan hundene underkaster hverandre og jeg ser ikke hvorfor det han gjør er så ille. finnes MYE værre ting..hunder som er USIKKER, REDDE, NERVØSE osv. er FARLIGE hunder....

Skrevet

Selvfølgelig skal ikke hunden få gjøre som hun vil, men det finnes veldig mange andre metoder enn denne. Hunden trenger sosial trening og trening på det å møte andre hunder. Og når hunden blir så stesset som dette må hunden roes ned ikke stresses opp enda mere.

Viste du at en stresset hund er stresset i to døgn? Om du stresser opp hunden din med ball lek eller pinne lek eller annen type aktivitet som stresser hunden så er den stresset i TO døgn.

 

Alle hunder har en intimsfære på 3-4 meter og når andre hunder tråkker innen for denne sfæren reagere de om de ikke har blitt trent opp til at det er greit med passerende hunder.

 

Det er og feil at vi ikke ser henne i en naturlig situasjon, ja. Men situasjonen som vises så er hun jo ikke aggresiv, hun er underdanig men nysgjerrig.

 

Mine hunder er og dra hunder som kan kvele seg selv til de peser, men når de stopper opp så slipper de også kvelingen... her må han manuelt slippe opp kvelingen noe som gjør at hunden ikke selv kan kjenne på det at om jeg stopper så stopper kvelingen. Hunder trenger umidelbar reaksjon i trening, dvs lønn på sekundet.

 

Og vi er ikke hunder og kan aldri trene hunder som hunder vil trene hverandre.

 

Og du sier at hunder som er usikre, redde,nervøse osv er farlige hunder og det er jeg helt enig i, MEN denne hunden i klippet ser ikke ut som noe av dette. Hun ser ut som en sunn hund med tydelige signaler.

Skrevet

som sagt..vi ser ikke HELE situasjonen men jeg oppfattet heller ikke hans treningsform som om han behandler henne som en veldig aggresiv hund.

 

Vi er uenige, det er sunt og tviler på at vi blir enige der;)

 

Men setter pris på at det finnes folk her som KAN diskutere uten å bli frekke, du har dine meninger og de respekterer jeg men jeg personlig synes ikke at han misshandler hunden.

Skrevet

He, he det er godt med litt diskusjon av og til og da hadde dcet fort blitt kjedelig om vi skulle vært enige...

 

Han sier jo at hun utviser aggressiv atferd... i det klippet vi ser eierne som går tur. Og at denne atferden må bort hvis ikke så blir hun en farlig hund. Så hans trening er vel basert på dette?

 

Og bare for å vise mitt syn på hunder litt bedre så er jeg av den som ikke har tenkt å avlive hunden min fordi om den knurrer til en annen hund. Hunder er som mennesker i den forstand at de er forskjellige og ikke liker alle andre... jeg liker ikke alle mennesker og noen mennesker orker jeg rett og slett ikke å være i nærheten av. Hundene mine går fint forbi andre hunder, men om vi lager en situasjon om for eks. stopper opp ved fremmede hunder så kan mine si i fra og det er helt normalt.

 

Jeg vil bare med dette si at jeg ikke har forståelse for hvorfor alle hunder skal være så omgjengelige det ligger ikke i deres natur.

 

Men dette ble kanskje litt utenfor tema ser jeg.........................

Skrevet

vil bare linke til et annet innlegg fra han

 

 

bare positiv forsterkning, ja det er en annen som trener hundene men han treneren er en venn av han dere "hater". Så de bruker også positiv forsterkning.

 

ellers er jeg enig i at hunden min godt kan knurre til andre hunder, min hund setter også på plass andre hunder om det må til...det er noe annet ennn AGGRESIV hund.....jeg ser poenget ditt men fikk inntrykk av at vi snakket om en hund som var AGGRESIV mot andre hunder og en pittbull biter HARDT;)

Skrevet

Men dette er IKKE positiv forsterkning, dette er TRIGGING AV ANGREP OG JAKT! Dette er farlig trening og blir veldig godt mottatt av en shæfer spesielt siden de er vakt og angreps hunder.

 

En hund ser ikke forskjellen på denne leken og et barn som sykler forbi i stor fart. Den ser kun ett bytte...

 

Og ja en pit biter hardt, det vet jeg, men fordi om en hund viser agressivitet mot en annen hund så vil ikke det si at den er farlig...

Skrevet

min hund angriper INGENTING selv om hun også trenes med en slik leke.....

Skrevet

Hva gjør du den dagen en unge leker med en sånn leke og hunden din angriper leken og tror at den er sin? Det er andre ting som også er skummelt med slik "lek" (som ikke er lek for hunden, siden hundene ikke leker på denne måten) de kan bli veldig eier syke på tingene sine.

 

Vi har tydeligvis veldig forskjellig syn på hundehold generelt og kommer nok ikke til å bli enige om noe.. ;-)

 

Vi har brukt en hunde trener som har utdannelse som dyrepleier og etterutdanning på atferd hos hund. Hun har også studert ulver i deres naturlige miljø og deres instinkter og atferd. Dette er ting hun advarer mot...

 

Skrevet

jeg har sett mange episoder av cesar milan, og jeg synes han er vanvittig flink. dere ser ikke hele frekvensen. hunden ble faktisk helt galen, og hadde bikkja mi blitt slik, hadde jeg nok fått henne ned på bakken for å roe seg ned. grunnen til at han bruker de båndene er for å få sterkest mulig kontakt med hunden iom det er det mest følsomme stedet på halsen. hunden kveler seg selv, det er ikke han som gjør. hunen må da lære å oppføre seg.

 

nei hurra for millan sier jeg! way to go!

 

*signerer ikke*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...