Gå til innhold

Forbanna dritt unger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min går i barnehage med et tvillingpar. 2 jenter. De er på samme alder som jenten min, så de leker sammen.

Problemet er jeg kan ikke fordra de ungene, de oppfører seg som 2 ville dyr. De hører ikke etter, ikke om man tar dem (forsiktig) i armen og veileder dem dit de skal en gang, de går bare og virrer og snakker i ett sett. Skjønner ikke noenting.

Jenten min liker jo den ene jenta og leker jo mye med henne. Jeg mener hun har dårlig innflytelse på min jente. Vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det ann. VI bor i samme gate, og de kommer jo til å vokse opp i sammen. Det er KRISE når de kommer på besøk her, for de rasserer jo alt, ute og inne. Selv om jeg sier de skal være ute, så går de inn, og jeg må hente dem ut gang på gang, selv etter både moren og jeg har blitt "sinte" og sagt nei. De skjønner bare ikke noenting!!!!

De er 4 år, og de burde skjønne såpass!!!! Er dere ikke enige?

Kan jeg ta det opp med barnehagen eller noe, kan de prøve å fa jenten min til å leke med unger som oppfører seg. Tenker i fremtiden også, vil ikke min jente skal bli så ufordragelig og ikke oppføre seg, hun tror jo hun og får lov til det samme når hun ser hva de gjør.

OVERGITT

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så da skal barnehagen passe på at tvillingjentene ikke får leke med noen andre? Veldig bra...

Skrevet

Jobber i bhg og ville aldri ha nektet noen barn å leke sammen, samme hva foreldrene sier. Det er akkurat det samme at foreldrene til "kari" ikke vil ta hun skal leke med "muhammed". Vi nekter ingen og leke sammen.

Skrevet

Jeg kan på en måte forstå deg. Tror likevel ikke at du skal prøve å påvirke hvem barnet skal leke med. Hadde noe av det samme problemet med et av mitt barns vennine da de var mindre, og det ble borte ettersom de vokser til og blir integrert i det "sosiale reglene".

Bare vær konsekvent på dine regler når de er hos deg, og barnehagen holder sine regler. Så blir de nok "tilpasset samfunnet" dem også 8)

Skrevet

Jeg synes du høres fordømmende ut. Barnehageansatte kan ikke nekte barn å leke sammen. Det kommer bare til å gjøre barna enda "vanskeligere".

Man kan ikke beskytte barna hele tiden, de må lære seg at folk er forskjellige. :-)

Skrevet

De skjønner bare ikke noenting!!!!

De er 4 år, og de burde skjønne såpass!!!!

Og det er selvfølgelig bare de stakkars jentenes feil? Hvordan tror du barn blir som de blir, noen har lært dem (eller ikke lært dem) hvordan ting fungerer. Snakk heller med moren deres, ikke sitt her og kast stygge ord om to stakkars fire år gamle jenter.

Skrevet

Stakkars.. de vet jo ikke om dette da, innlegget mitt du anonym over.

HI her.

Nei, som sagt, de oppfører seg som ville dyr. Blir rett og slett forbanna av å se de virre rundt som 2 forvirra/hysteriske hunder. De sniffer opp i alt, konstant bjeffing og stygge er de og. Stakkars, jo, jeg er stygg, de kunne vært kjempesøte, men med oppførselen får jeg de opp i halsen. Får bare helt noia av de.

Skrevet

Du høres ikke helt stabil ut som kaller ikke bare det andre barnet men faktisk ditt eget barn også for et dyr, eller som to forvirra hysteriske hunder. Seriøst tror nok det er du som er forvirra og hysterisk her og ikke barna som er som barn flest, nemlig BARN! Hallemann, se å skjerp deg og begynn å oppfør deg som en mor istedet for en barnevakt som aldri har vært rundt barn før. Og om du får de opp i halsen, kan du ikke bare holde det for deg selv istedet for å spre drittet ditt her.

Syke kjerring!

Skrevet

herregud du tenker jo som en 14åring! la barna få vær så trollungete som de vil! kanskje din/di er det når du ikke er tilstedet? I alederen av 4, som min sønn er, skjer det uhyyyyre mye forandringer med barna - og det må du tåle. kanskje blir di plutselig en "trollunge" snart? HELT NORMALT

syke kjærring

Skrevet

For all del ikke nekt jenta di å leke med dem, og vis for all del ikke jenta di hvor mye du misliker dem. Det er naturlig å ikke like alle barn, men du har jo lyst til å lære jenta di å vise toleranse og respekt, så da må du gi inntrykk av å vise det selv.

Du er den viktigste innflytelsen på barnet ditt, ikke bekymre deg for innflytelsen til tvillingene. Som andre påpeker, er det nok ikke deres feil at de oppfører seg som de gjør. Kanskje kan jenta di og du være en positiv innflytelse på dem?

Stå på, og fortsett å være tydelig med dem når de kommer på besøk i hvert fall.

Skrevet

Huff, jeg blir helt satt ut av det du skriver, du kan da ikke kalle barn disse tingene!! Jeg håper du ikke viser datteren din hva du føler.

Har en litt eldre gutt som omgås en annen gutt her i gaten. Den andre gutten er veldig frekk, utagerende, finner på mye ugang og er ofte i trøbbel for noe. Min sønn og denne gutten er vokst opp sammen og jeg har alltid følt han har dårlig innflytelse på min gutt!

Sånn som jeg tenkte da for noen år siden var at jeg får jobbe med mitt eget barn, lære min gutt å innkludere og respektere, lære gutten min å si NEI, det vil jeg IKKE vere med på (særlig når han andre gutten vil gjøre ugang) Når han andre gutten er hos oss må han følge våre regler, det tok tid, men nå vet han hvordan det ligger an. Det krever litt arbeid fra foreldrene sin side, du kan ikke bare overlate det til barnehagen å fikse ting! Det er din oppgave å oppdra ditt barn og hjelpe henne til å ikke bli dradd med i dragsuget.

Når du jobber med ditt barn, så skaper det ringvirkninger! Jeg merker det på nabogutten som er her mye nå, han forstår hvor grensene går.

Ikke rakk ned på tvillingene, de trenger rettledning og få forklart hva som er rett og galt, hele tiden! Noen barn trenger å høre noe 100000 gange før de forstår det, andre lærer med engang! Barn er forskjellige og det nytter ikke å jage de på dør som ville hunder!!!!

Skrevet

Uoppdragne barn er ikke hyggelig!

Kan du ikke tydelig og klart forklare for disse barna at dersom de ikke følger dine regler får de ikke lov å være hjemme/inne hos dere. Gjør det helt klart at de kan velge å oppføre seg ordentlig og høre etter eller de må gå hjem til seg selv igjen. La dem få valget! Høres kanskje rart ut, men veldig ofte fungerer det veldig bra. Marker tydelig grensene som gjelder hos deg! Snakk med dem før de kommer inn i huset - hver gang. Det er ikke sikkert de skjønner med det samme. La de da gå hjem igjen og prøv det samme på nytt ved neste anledning. Kan hende det er 5 min eller det kan være to dager. Jeg er ganske sikker på at de vil forstå ganske fort, men de må nok også erfare at du mener det du sier!

De er jo tross alt bare 4 år. Selv om de er så store at de bør skjønne en masse så må noen ha lært dem det de burde skjønne! Fordelen med så store barn er jo at de forstår det du sier og de kan huske over tid. Det er slett ikke sikkert de tror at du mener det de sier. Men de forstår nok - uten å bry seg.

Slitsomt å måtte oppdra andres barn, men ditt barn vil helt sikkert også lære noe av det. Du kommer til å høste respekt i gata og det vil også ditt barn dra nytte av!

Lykke til!

Skrevet

Jeg er helt oppgitt over hvor mange idiotiske svar du har fått. Signerer anonym 12:19 her, kloke ord ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...