Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 nekte barnet blodoverførsel og vaksine på skolen selv om denne foreldren deler forelsreretten med annen foreldrer??? Hjelpe meg!! Er i situasjon nå, vær så snill å hjelp oss!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 nei det går ikke.uansett om dere begge hadde vært i jehova så hadde ikke dette gått for da ville barnet ha fått blodoverføring med makt hvis det stod om livet til barnet og barnevernet ville ha blitt tilkalt og det hadde blitt store oppstandelser. det er ikke lov i norge å ikke hjelpe noen når det står om liv.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Har funnet det ut nå. Kontaktet familien...Men ifølge helsesøster kan mor nekte vaksinasjonene i skolen. De er da uenige og barnet trenger ikke ta vaksinasjoner. Det betyr at ferien vår går i vasken....
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 unnskyld, glemsk og ukonsentrert i 6 mnd...Snakket med sykehuset ikke familien...
Mia-Lill kom 28.juli Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Ville bare nevne at dette med vaksine er en personlig sak/samvittighetssak og kan ikke sammenlignes med det at vi ikke ønsker å ta imot blodoverføring. Jeg er selv et av Jehovas vitner, men har aldri nektet barna mine vaksine. Dessverre er det veldig mye fordommer ute og går...................
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Veldig mye fordommer du liksom!!! Er du klar over at dere lever utenfor samfunnet og skader barna deres????? De får ikke leke på andre barns prinsipper.. Hva mener du med fordommer??? Jeg vet hvordan det er med ett barn som blir ødelagt av deres tro!!
hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Nå må folk slutte å dømme! Hvordan måte er det å behandle mennesker på, du der over som signerer anonymt??? Du er uopplyst og uintelligent! Uttal deg ikke før du har undersøkt litt! Jeg tilhører selv ikke Jehovas vitner, og har mitt eget sære syn på en del ting, men dømmer ingen for dems tro! Min bestemor er vitne, og hun har ett hjerte av guld! Tviler ikke på disse menneskenes kjærlighet og omsorg for egne barn, Er ikke rart det er krig i verden! Peace and love!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Har du prøvd å trøste ett barn som lever delt? 50% jehovas vitne og 50% ikke? Du kan komme tilbake til meg da.. Bestemoren din er sikkert snill og har hjerte av gull. Prøv å forklar hvorfor mitt stebarn ikke får lov å leke med andre ikke JV barn, hvorfor barnet ikke får gå i brurdag,17 mai tog, feire jul og påske. Hvordan barnet føler seg når barnet må gå i møter tre ganger i uke, samt banke på dører og folk avviser dem. Når barnet blir tatt ut av skole fordi de lager julepynt, 17mai forberedelser, påskepynt etc...Prøv å sett deg inn i det før du dømmer andre. Det er vondt å se på et fortvilet barn-jeg vil bare lette barnets skuldre!!!!!!!!!!!!!!!!!! Barnet har det siste året begynt å bli mobbet, har ingen venner og tegner monstre med blod og hoggtenner.. Barnet gråter mye og er plaget med dårlig samvittighet for mor og hennes familie....Barnet ønsker ikke å være JV, men vi kan ikke gjøre noe!
Mia-Lill kom 28.juli Skrevet 26. mai 2008 #10 Skrevet 26. mai 2008 Dette var utrolig trist lesing. Har dere nevnt dette for moren? Jeg hadde selvfølgelig blitt veldig bekymret hvis dette var mitt barn. Mobbing skal uansett ikke forekomme, her bør skolen ta affære! Det gjelder uansett om det er på grunn av utseende eller tro. Dette med at barnet ikke får leke med andre barn enn jv, er nok en samvittighetssak. Vi har valgt å la dem leke med andre barn i nabolaget og på skolen, det gjorde jeg også da jeg vokste opp som jv. I tillegg er vi så heldig å ha mange barn i menigheten som går i samme klasse og skole og de henger i hop daglig fordi barna vil det selv! Barna våre får flotte alternativer til aktiviteter mens andre barn driver med jule- påske og 17. mai forberedelser. Det å bli tatt ut av skolen bør vel ikke være nødvendig, lærerne bør klare å ordne litt for dem i samme rom som de andre? Jeg syns selv det er viktig å ikke gi barna for mye ansvar slik at de skal slite med dårlig samvittighet, samtidig som jeg syns det er viktig at de får vite hvorfor vi ikke feirer jul osv. Så utrolig trist at barnet ikke har venner, det syns jeg er rart! Det er nok deg jeg har svart i et annet innlegg her, så du vet jo hvor jeg står:-). Jeg syns at dere bør sette dere ned alle sammen og ta tak i dette for situasjonen må være helt uholdbar!!!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #11 Skrevet 29. mai 2008 Ja, det er meg du har svart tidligere. Vi har prøvd å snakke med mor...Men hun vil ha alt på sin egen måte, ingen enighet finnes-heller ikke kompromiss. Vi har prøvd en rekke ganger. Hun ser ned på oss som ikke er JV. Familiemekling når ikke frem, da de ikke vil gå inn i religiøse konflikter... Jeg vet det høres enkelt ut, men tro meg vi har prøvd hun hører ikke. Vi har møtt henne på en god del ønsker, men det skjer desverre aldri omvendt...Vi må ta tiden til hjelp og gjøre det beste for barnet når barnet er hos oss. For ett år siden lot jeg barnet velge sin egen bestevenn. Dette har hjulpet oss alle tre mye. Så barnet har en venn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå