Gå til innhold

Legevakten eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt i tvil her nå.

Snuppa er skikkelig snørrete, det renner hele tiden fra ene øyet hennes.

Hun hoster som en mann, men det virker løst.

Har hatt småfeber på dagtid de to siste dagene, og hadde 39 i natt.

Mye gråt og lite søvn i natt.

Synes også ånden ikke akkurat er frisk lengre.

hun har det med å få vondt i ørene når hun er så forkjølet og tett.

Er hjemme med henne i dag.

Ringte legekontoret, men de hadde ikke noe ledig før i morgen kl 15.00, hos turnuslege.

Fastlegen hadde ikke noe ledig før på onsdag.

Hadde det vært en helt vanlig uke, hadde jeg ikke tenkt så mye over det. Tror ikke jeg hadde kontaktet legen ennå heller.

Men vi drar til syden på fredag, og begynner å bli litt bekymret for om vi må avlyse turen.

Tenkte derfor at jeg skulle ringe legevakten og høre om vi kan få ta en blodprøve og få sjekket hals og ører.

Hvis det er noe som trengs medisinering er det jo greit å få begynt så tidlig så mulig, så blir hun kanskje frisk nok innen fredag slik at vi kan få dra.

Ville dere gjort det?

Eller blir det "missbruk" av legevakten?

Er jo strengt tatt ikke noe som haster eller er akutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg hadde dratt til legevakta, spes om dere skal til syden, bra om hun får behandling tiligt.. så bare missbruk legevakta!!

Skrevet

gå til legen gå til legen, å si ifra når du har vært der.. :P

seriøst! er vondt å fly med vonde ører for de små.

er bedre med en tur ekstra til legen da... så deilig å se du er endelig i 1 pp nå! jippi!!! no skal du til syden å lage baby!

Skrevet

Hadde tatt timen i morgen,og sagt hva jeg ville a gjort.Sjekk CRP,strep A,ører og hals,lunger samt øye..Men litt forhøyet CRP ville jeg forlangt ab.dere kan gi om det forverres like før avreise evnt.når dere er borte.

Skrevet

Lenemor med spire: er du den jeg tror du er?

I så tilfelle: Har du virkelig klart å lure til deg en spire før meg?

Trodde vi skulle få likt igjen jeg...hehehe

Grattis snuppa, når er terminen?

I følge eggløsningskalkulatoren har jeg eggløsning den uka vi er på Kreta, så vi får se hvordan det går.

Men har akkurat sluttet på pillen, så jeg har mine tvil.

Skrevet

seff e d meg :P

vettu, eg kan nok ikke styre den der da.. men! om du lage spire no i syden, så får vi jo ganske samtidig da :) får vi sitte på msn å lage liste over alle våre plager... :):):)

Skrevet

ja, forresten. ædda bædda buse, det blir en nyttårsbaby :)

Skrevet

Får håpe vi får muligheten til det da:)

Har regnet litt på det, hvis spiren sitter nå, så har jeg trmin rundt 3. februar.

selv har jeg fyller 30 år 28. januar, så kan jo være jeg rekker å bli ferdig med ungene innen jeg fyller 30 alikevel, eller så nærme som det går an;)

Skrevet

ja tenk.. å jeg blir ferdi når jeg er 25 jeg.. men min kjære blir jo 30 i feb så...

*noterer ned bursdagen, og håper å huske på å gratulere når dagen kommer *

Skrevet

Er jo en stund til da:)

Blir lenge å gå å huske på..hihihi

Skrevet

ja, eg vet.. når eg gikk med mini, tok eg jo ikek test før i uke 8-9. no i uke 5! så blir leeeenge å vente på den her jah... usj.. men men! har mye å gjøre før det. skal bygge ut hus, og pusse opp to rom, så tida flyg nok!

Skrevet

Åhh... er litt misunnelig på deg nå altså.

Sitter her med skikkelige vonde mensensmerter og håper at det er siste på leeenge.

Ringte forresten legevakten og hun var helt enig med meg.

Var bare å komme inn for en sjekk, spesielt siden vi skal ut å reise om bare noen dager.

Skrevet

ja, der ser du. best å få sjekka ina før man skal på ferie. mini fikk jo også antydning til røde ører ei uke før vi dro til syden. dro rett til legen med han. så sta er jeg. :)

Skrevet

Har dere legen her oppe KanINA?

For dersom dere har det, be om time på dagen likevel selv om det ikke er fastlegen.

Det er jo minst 2 leger her nede FAST, samt litt div. Og testene er det jo disse damene som tar!

Skrevet

Har lege på konnerud ja.

Var visst fullbooket.

eneste ledige var i morgen kl 15 hos turnuslege.

Drar til legevakten nå, så får vi se hva vi kommer frem til.

Skrevet

Hun har ikke bringebær-lignende tunge, eller? Siden det lukter av ånden, mener jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...