Gå til innhold

Er så himla sliten jeg.. =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forholdet ligger og vipper på kanten. Masse greier med huset vårt som må repareres. Føler jeg må gjøre alt i hjemmet, vask, rydding, unge. Han legger tingene sine OVERALT. Blir sur om jeg spør han om en ting mer enn en gang. han er utålmodig, blir fort sur. Om han sier en ting og jeg spør om hvorfor (og vil ha en forklaring) så kan han bli sur og si "må du spørre om hvorfor hele tida?!?!"

Han hever fort stemmen, krangler foran ungen på 9 mnd - som jeg SER blir usikker. Kan bli ufin i munnen sin og kalle meg for f*tte og diverse...

Jeg har lyst til at vi skal være en familie, ikke selge huset. Han sier at han ikke vil være sånn, men det virker som om han ikke klarer å la være.

Når vi har ungene hans her er han ikke interessert i å gjøre noe som helst inne. Jeg kan bare glemme å spørre han om han kan støvsuge etter frokosten, for eks. For da er nemlig kjøkkengulvet fullt av smuler som blir tråkket utover resten av huset.

Er så sliten. Føles som om jeg går halvveis på gråten omtrent hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere tatt dere vann over hodet i forhold til hva som må gjøres med huset deres? Har dere tenkt å gjøre det meste selv eller ha folk til å gjøre? kanskje han er litt deppa og tungsint for tiden? Ingenting du kan komme på nå som kan glede deg og mannen din litt, komme dere bort en tur, på kjæreste-reise eller noe?

Har han alltid vært sånn med deg, eller er det forandringer som har kommet i etterkant? Sliter han med noe du ikke vet om? Ufred, konflikter på jobb? Økonomi...? Andre ting? Trenger ikke svare på det her, men tenk over det for deg selv...

Skrevet

hustingene er en forsikringssak. ja, det er en del økonomi-ting på gang, men han har vært sånn lenge lenge. bare jeg som har begynt å bli lei av det. drar frem fortiden min og bruker den mot meg.

osv osv.

HI

Skrevet

Høres kjent ut!!

Skal ikke fortsette klagingen her, men være konstruktiv. Jeg tror at hvis dere skal klare å snu utviklingen så må dere se på problemene som deres felles problem slik at det ikke er den ene mot den andre. Det er DERES problem at han legger klær og ting overalt fordi du blir sliten av det, sur og krevende. Hva kan dere gjøre for at det ikke skal skje?

La han komme på bane. HAN må komme med sine forslag til hvordan det kan bli bedre, hva han kan gjøre. Muligens må dere arbeide fram en felles standard for hvordan dere skal ha det.

Krangling skal ikke skje når ungen er til stede. Bedre å få ut frustrasjonen andre steder, f.eks løpe en tur, skrive sinte innlegg her eller annet.

Bli enig om hvordan dere skal bruke deres felles tid. Med felles tid mener jeg den tiden han ikke er på jobb/du ikke jobber (=permisjonstiden tilsvarende når han jobber pluss evt amming utover arbeidstiden). Dere har rett på like mye fritid. Hvor mye av denne fritiden skal brukes på husarbeid? Hva er minstekravet til standard?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...