Lizz27 Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Hei hei alle jenter ) Bare lurte på om noen av dere har erfaring med å ta solarium når man er gravid? Jeg skal snart til syden og med sommeren vi hadde i fjor, så har vel aldri jeg vært hvitere ) Tror dere at det er greit å ta noen minutter sol få r å få litt farge på kroppen?
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Hei, det skal ikke være noe farlig, men pass på at du ikke blir for varm, altså velg et bra solarium med gode vifter. Ellers så gjelder vanlige regler for soling;) Tar noen minutter selv for tiden da vi drar til egypt om 2 uker... føler meg mye friskere. Jo, vær obs på at pigmenten din kan være annerledes som gravid og du kan få pigmentflekker, ikke særlig vakkert. Det gjelder ved vanlig sol også. Jeg får masse fregner;) men det er jo bare søtt og de går vekk igjen;)
babygullz <3 vilde Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 husk å smøre deg godt med fuktighetskrem også! slik at huden din ikke blir tørr og sprekker ! du kan gjerne bruke solfaktor også i solariumet....det ville jeg gjort på magen, puppene, og ansiktet jallefall, hvis du er veldig hvit og har lett for å bli brent=)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Du får fortere farge,så pass på!! Klinte til med 25 min jeg og ble rimelig rød...hehe.
Lizz27 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2008 Takk for gode råd! Godt at det ikke er farlig. Har ikke lyst til å se ut som et spøkelse i syden heller )
jøan Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 På besøk fra 3.trimester. Jeg satt i vår solen i kun en time og fikk pigmentflekk på halsen/brystet. Jeg hadde tenkt meg godt om før jeg eksponerte meg selv for sol/solarium. Det er bedre å være hvit enn å ha masse brune flekker på kroppen. Bare et råd:)
Sussa85 - snart 2? Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Ingen her inne kan påstå at det IKKE er farlig faktisk.... Jeg tar ihvertfall ikke sol.. Har fått frarådet det av div jordmødre, lege osv.. Uansett hvor mye vifte som står på kan det bli for varmt i fostervannet til baby..den sjansen tar ikke jeg.. Min jordmor frarådet meg d på det sterkeste.. Det finnes ikke noe forskning som viser at det helt sikkert er ufarlig.. Da har du min mening ihvertfall:)
Tomtetroll Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 Jeg ha også hørt at man skal holde seg unna. Hadde lyst å bli brun til bryllupet vårt, men etter å ha pratet med både lege og søkt på nettet fant jeg ut at det er bede å la være for å være på den sikkre siden.
Gjest Skrevet 28. april 2008 #9 Skrevet 28. april 2008 Hvordan er det evt. med selvbruningskrem, kan vi bruke det når vi er gravide? skal selv til syden, og trenger ikke brune meg først, men vi åpner ferien med å gå i bryllup der nede, og DA kunne jeg tenke meg å se litt fresh ut, så jeg slipper å høre fra alle spanjoler at ikke bare "så stor du er", men også "så hvit du er". Litt lite hemninger. Grr. Så håper hormonene oppfører seg, så ikke jeg svarer tilbake..
mammatilteddy Skrevet 28. april 2008 #10 Skrevet 28. april 2008 Selv om noen mener at man skal holde seg unna solarium, så vil jeg bare si at jeg kan ikke fatte og begripe hva 15 minutter i solarium utgjør i forhold til lange dager i sola om sommeren.. Jeg for min del har tatt sol noen ganger, men ikke så lenge om gangen.. Jeg tror nok det går bra Jeg har ikke tenkt å sitte inne i hele sommer i alle fall!!! Alt med måte..
NormaJean Skrevet 28. april 2008 #11 Skrevet 28. april 2008 signerer syntale her jeg skal nå sole meg i sommer jeg. men skal passe litt på og bruke litt ekstra solkrem. satt ute i solen forrige helg og fikk masse farge etter bare en liten stund, veldig uvanlig til å være meg;) er slik en bleikfis til vanlig. så blir nok fortere brun enn vanlig nå.
nussie Skrevet 28. april 2008 #12 Skrevet 28. april 2008 Jeg har tatt solarium en gang og ble faktisk ganske så brun! Skal også sole meg ute! Alt med måte,man kjenner seg vel selv best og selvfølgelig ikke bli overopphetet. Men milde måne å mye bedre jeg følte meg etterpå med litt farge på kroppen:) Av selvbruningskrem anbefales det å bruke PizBuin for gravide. Den har jeg kjøpt og den lukter så godt,lukter syden..(drømme.. Kos deg med sola du og nyt det,men kjenn dine begrensninger:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå