Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Varte som sagt bare noen sekunder.... Var hjemme hos mamma og pappa da det skjedde. Pappa mener at det er helt vanlig at slike små kan stoppe å puste i noen sekunder, før de begynner å puste av seg selv igjen..... Da sambo kom sa han akkurat det samme som pappa, han sa også at han har sett henne "stoppe" å puste før..... Men det jeg synes er rart er at jeg ikke har sett det før selv, det er jo jeg som går hjemme med henne hele dagen, sambo er lite hjemme om dagen for vi bygger hus så da driver han med det på kvelstid så han ser jo ikke så mye til henne.... Så nå sitter jeg her, litt små redd hele tiden og har henne med meg overalt. De sier det ikke er noe å bekymre seg for..... Hva mener dere???
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 det er normalt, dei kan slutte å puste i opp til 15 sekunder.. men viss du er så bekymret ville eg dratt til legen.. det hadde eg gjort!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Det var godt å høre at det er normalt! Vi skal på 6 ukers kontroll på onsdag, så jeg skal prate med dem om det da.
Junebug Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Huff, ekkelt men har også hørt at de kan gjøre slikt. Leste imidlertid i førstehjelpsbok for barn at når det skjer, kan man blåse/ puste de lett i ansiktet. Det starter pusterefleksen umiddelbart igjen:-)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Du kan også stryke henne lett på brystet eller under fotene, rett og slett minne henne på at hun må huske å puste;-). Har erfaring med min ekstrempremature som holdt på å ta knekken på meg de første månedene med sine (50-100) pustestopp. Spesielt når de er så små og umodne. Dette vokser de seg fort fra, og blir neppe å skje din baby noe særlig. Men du kan jo nevne det for HS.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Jepp! Junior gjøre dette titt og ofte, og det er visst helt normalt ifølge HS Var litt nervøs i begynnelsen, med det går seg til
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Veldig vanlig at barn har søvnapneer. De kan vare i 15 sek. Går det over 20 sek er det alvorlig, men alt under det anses som normalt. Dette er normalt til de begynner å bli årsgamle, da bør de ikke ha så mange apneer lengre. Hilsen mamma som har en sønn med masse søvnapneer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå