Gå til innhold

Vektøkning.. og gjennomsnittet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - noen som ahr den tabellen for gjennomsnittsvektøkning? Er i uke 26 nå, og har gått opp ca 8 kg.. Legen mente at jeg lå over gjennomsnittet.. ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har lagt på meg ca dobbelt så mye som deg, så då har eg nok falt over kanten på den tabellen for leeenge siden :o)

Skrevet

Jeg er i uke 21 og lagt på meg 10 kg. Må kanskje si at jeg veide 55 kg før jeg ble gravid. Så jeg ligger nok over gjennomsnittet jeg også...hehe..

Skrevet

Ups - sorry! Det var magemålet han snakket om, ikke vekten .. Legen min har faktisk ikke vekt som fungerer, så jeg må til svigermor får å låne vekt :)!! Magen har vokst noe helt sinnsykt de siste ukene, og ligger nå noe over gjennomsnittet..

Skrevet

ja, det mener jeg!

Skrevet

Vet bare at i uke 20 skal livmor gå opp til navelen og uke 22-23 et par fingerbredder over navelen!!!??? Leste det i boka til BIM. Der står det om dette målet:-) Det står også i andre bøker som du har fått fra legen eller jordmor...gjør ihvertfall det i mine:-)

Skrevet

Men på helsekortet sier de vel at alt innenfor det grønne feltet er normalt på kurven?

Skrevet

SF målet mitt ligger også litt over.i uke 25 lå det på 27 tror jeg.men,skulle ikke bekymre meg over det sa ho:-)prøver så godt jeg kan å ikke gjøre det da.men,ikke lett.

Skrevet

Mye vi skal bekymre oss over...ligger det over er ikke det så bra, ligger det under- heller ikke bra....blææh...tror mitt ligger noe under. Var 16 i uke 18, tror det er litt under, men innenfor det grønne området ihvertfall....Nå er jeg jo ikke 21 og kjenner livmor kanksje litt ovenfor navelen....:-)

Skrevet

Er det denne du mener?

Jeg er i uke 25 og har lagt på meg 9 kg! Men jordmoren sa ingenting på det..

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Skrevet

Den var det jeg tenkte på :) Tror jeg skal komme emg til jordmor :)

Skrevet

Ligger over det grønne feltet, men husker ikke hva sf målet mitt er..

Skrevet

Hei mamm.

jeg er også i uke 25 og har lagt på meg 9 kilo. gikk til helsesøster som mente jeg måtte kutte ut alt av snacks og godis pga. vekten, ble litt betenkt da jeg ikke var overvektig i starten, men når jeg så to ganger på henne så var ho jo selv som ei flis! så ikke så rart hun synes jeg burde legge bort godiset.

Men jeg trener og er i fin form, og godiset er hellig, jeg elsker å kooose meg og prøver å spise sunt til alle måltider, så stoler på at det er ok med litt kos iblant;)

Skrevet

E "normal" fra før og har lagt på mæ 14kg til nu . E 27 uke på vei. Sf mål i uke 27 e 27. Både jordmor og lege sir at d e fint å ingen har nevnt at æ må kutte ut nåt:) Legen min e ganske tynn å.

Syns vi skal koose oss mens vi kan og har ei steike go undskyldning:) Prøve å få i mæ sunt og godt. E en stoor sjokoman så klare ikke å ikke spise d:(

Har lest å regna ut at normal vektøkning for mæ skal være 15 kg, men vet at viss æ klare å holde mæ til under 20 skal æ være lykkeli`. La på mæ ca 26kg sist. Va vældi plaga me vann ikroppen så prøve å ikke få i mæ så mye salt, men har bynt å få d nu å:(

Skrevet

Er i uke 22 nå, har vel gått opp 2-3 kg men sf-målet ligger en bit over det grønne feltet på helsekortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...