Gå til innhold

Bor i Trondheim, hvor ta tidlig ultralyd?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å ta ultralyd tidlig i sv skapet, men har ingen medisinsk grunn, så må nok gjøre det gjennom prrivat jordmor/sykehus. Noen som har tatt det her i tr-heim?? Hvor da isåfall, hvor tidlig i sv. skapet og hvor mye koster det?? Takker masse masse for svar=) =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei! Jeg var på tidlig ul på fredag (er nå 8+6) Dro til Medicus jeg, fertilitetsklinikken. Kostet 750 kr, og det var det verdt:)

Skrevet

De er kjempetrivelige på elvehavna medisinske senter,( ligger like ved solsiden) jeg skal dit på tidlig ul sånn rundt uke 9 en gang og gleder meg masse! De har både jordmor og gyn tjeneste der. Dit kan du ringe privat, men hør med legen din om han eller hun kan gi deg en hendvisning selv om du ikke har medisinsk grunn, da blir det litt billigere i alle fall og det kan jo hende de er greie :) Lykke til :) Hvor langt er du kommet forresten? Bare av nysgjerrighet ;)

Skrevet

Jeg er 4+3 idag, tenkte å ta rundt uke 8-9 en gang. Vet du om det er 3D ultralyd eller vanlig på elvehavna?? Du som var på medicus, hadde du henvisn fra lege?? Hva så du i uke 8 da? Vanlig el 3D?? Tror oxo at det er superverdt det uansett pris egentlig, var på tidlig u.l. sist, men da pga magesmerter og var da i uke 10 og så t.o.m at lille gutten sprikte med tærne, var så søt atte.. Takk for svar folkens=)

Skrevet

Hei igjen :) Vet ikke om de har 3D der, men det er det vel ikke særlig vits i så tidlig heller? Er vel mer fra rundt uke 20 er det beste tidspunktet for 3D? Mer er jo opp til hver enkelt selvfølgelig :) De er iallefall veldig hyggelige der, tar seg god tid og følger deg godt opp! Nå skal det sies at jeg ikke har vært på ul der mens jeg hadde et lite knøtt der inne... var der for å kartlegge om jeg hadde el, og det hadde jeg helt klart for nå er det en liten spire der inne, var bare for tidlig å se den på ul når jeg var der...!! Like langt på veg vi da :)

Gratulerer masse, og lykke til! :)

Skrevet

De har både 3D og vanlig på medicus, men er vel ikke vits med 3D før man er litt lengre på vei, så jeg hadde vanlig UL. (3D er vel litt dyrere også tror jeg) Hadde ikke henvisning fra lege nei, fikk time 2 dager etter jeg ringte selv. Så en liten "bamsemums" som legen kalte den, som rørte på veldig på seg, og et lite hjerte som banket veldig fint:)

Skrevet

Så arti, gratulerer til deg og=)

Ringte elvehavna nå, spurte om de hadde tok ultralyd, noe hun sa de gjorde, men hun lurte på hva jeg skulle gjøre og da jeg forklarte det sa hun bare; slikt gjør vi ikke her nei, og la på... Hmmm.. -Så bestilte til medicus jeg da og skal i begynnelsen av juni, spennende!!! Klarer nesten ikke å vente!!

Skrevet

Høres fortryllende ut=)

Skrevet

Legen din kan henvise deg til st.olav. Jeg har hatt ul i uke 8 begge gangene, fordi jeg har vært redd for at ikke alt er som det skal. Det er ikke noe problem altså

Skrevet

Tipper legen min hadde gjort det vanskelig, så orker ikke spørre engang, vurderer å skifte fastlege, men er trygg på han så det er ikke lett.. Men har uansett bestilt på medicus, hurra

Skrevet

Æsj, de damen i resepsjonen er ikke særlig hyggelige... de skremte vettet av meg når jeg ringte for å få svarene på blodprøvene mine, men alt var jo helt fint!! :) Men medicus er nok et suuuupert alternativ har jeg hørt!! Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...