Trekkoppfuglen Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Det blir nøyaktig to år mellom mine barn, og jeg er veldig i tvil om det er nødvendig med søskenvogn eller ikke. Noen som har erfaring? Den eldste går i barnehage, så en eventuell søskenvogn blir mest brukt i helger etc. Vanskelig dette.
Edelweis Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 blir 20 mnd mellom mine, å vi har kjøpt søskentrille. er et must for oss ja. tenk når dere skal ute sammen da, så må den største gå selv. hvis dere skal gå lenge kan jo det bli et problem. jeg skal ha største snuppa hjemme sammen med meg under perm og jeg da. men kan jo kjøpe et søskenbrett også, det går jo an. kommer litt ann på hvor rolig den største er også da. at h*n ikke svirrer rundt om h*n får ned fra vogna!
Trekkoppfuglen Skrevet 28. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2008 Det er akkurat det samme jeg tenker også. Dessuten regner jeg med den eldste fortsatt kommer til å sove en dupp på dagtid, og da er det veldig praktisk å kunne gå tur med begge barna samtidig mens de sover. Det blir nok søskenvogn, men har ingen anelse om hvilken. Hva skal dere ha?
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Jeg skal kjøpe phil and teds kun fordi jeg kanskje må ha storebror, som akkurat er blitt 2år, i vogn f.eks ved henting og levering i bhg. Jeg orker ikke en hel tvillingvogn/trille siden det ikke er snakk om hver dag, hele dagen. Den er fin og nett når man tar av søskensetet Den er også på tilbud nå hos Babyshop og kommer på enda bedre tilbud på foreldre og barn festivalen
kattungen Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Jeg er skikkelig ambivalent selv...Hadde ikke tenkt å kjøpe søskenvogn, men bruke ståbrett og to vogner når vi var på tur i helgene, og vi bor et steinkast unna barnehagen. Så kan ogaå evt bruke bæresele på de korte turene dit. Men så hørte jeg om noen som hadde 2 år i mellom og sa at gutten deres ikke taklet ståbrett, og da ble jeg litt usikker. Tatt i betraktktning at min gutt ikke er spesielt langt fremme motorisk. Hmmmmm, ikke lett.
piami Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Jeg har også tenkt på tvillingvogn.. Blir 18 mnd mellom mine. Jenta mi har akkurat fylt 1 år denne mnd og hun er fortsatt trygt nede på alle fire. Hun ser ut til å ha meget god tid. Og sove en lur regner jeg også med at hun fortsatt gjør. Har fått barnehageplass til henne men jeg vil ha redusert plass siden jeg er hjemme. Søkte før jeg egentlig visste jeg var gravid igjen. Så uten tvillingvogn kommer vi oss ingen vei! Mannen min jobber borte i 4 uker så når han er vekk blir jeg jo helt låst. Får ikke trillet to vogner heller og storebror på 6 trenger altids et dytt på sykkelen. Har kikket på en type på Liten.. Husker selvsagt ikke hva den heter. Men, den var helt genial! I utgangspunktet to dype framovervendte seter. Dermed god liggekomfort for storesøster og stor kallesje. Baggen til bebisen ble montert over det ene setet med eget feste mot meg. Bare å ta av når tiden er inne for det. Kostet 3999 og 1000 ekstra for baggen. Syntes ikke det var så ille med tanke på at jeg i galskapen kjøpte Quinney testvinneren sist.. Tørr ikke skrive hvor mye den kostet.. Grøss..
august o8 Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Jeg får også to barn med ca 2 års mellomrom, og vi kommer til å kjøpe carena søskenvogn med en softbag til minsten. Ho største elsker å gå selv, men det går ikke fort og ho kan jo heller ikke gå kjempe langt enda. Vi tenkte først å bare bruke to vogner i helger og ferier, men da dukket et nytt problem opp da, for vi har iallefall ikke plass til to vogner i bilen! Nei, søskenvogn her gitt, så holder jeg styr på ho eldste når jeg er aleine med dem.. Ca 2000 kr for carena søskenvogn med tre hjul, syntes ikke det var så ille! + softbagen da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå