nr2snart? Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Jeg tar folat, vitaplex og omega 3. Men nå leste jeg et sted at omega 3 inneholder vitamin A og hvis man tar kosttilskudd ved siden av blir det for mye vitamin A som kan gi misdannelser. Noen som vet eller har fått råd fra legen i forhold til dette?
LabbogLine Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 hvis det er et kosttilskudd med ren omega 3 du tar så inneholder ikke dette vitamin a:) Men enkelte omega 3 kapsler er tilsatt vitamin a og d, så du kan jo se på innholdsdeklarasjonen (også dersom man tar det i form av tran)! Det er ikke heldig med for mye av hverken a eller d vitamin, da dette er fettløselige vitaminer som kroppen ikke greier å skille ut overskuddet av på samme måte som de vannløselige vitaminene, og da blir det en opphopning. jeg for min del tar folsyre, omega 3 og kalsium:)
nr2snart? Skrevet 28. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2008 Ja jeg søkte litt på nettet nå og du har nok rett. Tran inneholder vitamin A, men det gjør ikke Omega 3. Altså kan jeg ta vitaplex, men jeg dropper det likevel tenker jeg siden jeg spiser veldig variert og sunt nå. Takk for svar!
Nina_J Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Jeg tar folat, omega-3 kapsler som inneholder A,D og E vitaminer, og i tillegg tar jeg multivitaminer som ikke inneholder A og D vitaminer. Det blir litt dårlig med vitaminer fra kosten siden jeg ikke får i meg så mye pga kvalme, men tenker å kutte ut multivitaminene når matlysten kommer tilbake
Eline på vei med nummer to Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Jeg tar Complete Folat og Omega-3, altså folat og omega-3 i en tablett. Synes det er greit.
Milena Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Jeg tar omega3(udos choice), multivitamin,(bio life) og folat.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 tar omega 3;) er langt forbi folat grensen;) men det er det som er viktigst å ta;) skal litt til å få for mye A-vitamin i seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå