Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Etter at junior ble født har ingen av oss brukt noen form for prevansjon. Satser på at fullamming samt at vi styrer unna usikre perioder istedet. Nå skal det sies at mensen har kommet tilbake, men nokså ustabil. For 14 dager siden ca kjentes det ut som om jeg hadde eggløsning (hadde sex ca 5 dager etterpå) og jeg forventa derfor mensen på fredag. På formiddagen fikk jeg nokså kraftige menssmerter og vondt i underlivet. Men mensen kom ikke... Hadde menssmerter på lørdag også men så forsvant de... Har vært litt uvel i helga, men håper at kroppen spiller meg et puss. Vet jo at man kan bli gravid når man ikke bruker prevensjon, men så fort??? Brukte jo litt tid sist. Vil ha en til, men junior er bare 5 måneder. Skal sies at jeg fikk en rar følelse i etterkant av da vi hadde sex sist, begynte å sjekke når jeg ville hatt termin hvis om at... Har ikke skjedd før. Noen som vet om det er vanlig at man "vet" at man blir befruktet?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 En times kjøring til nærmeste apotek og eksamenstid. Dumt å kaste bort en halv dag pga min paranoia. Kunne jo dratt på legekontoret, men bor på en veldig liten plass med alt det medfører.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Fullamming er ingen sikker prevensjon. Det er mulig å bli gravid den første måneden etter at du har født, så 5 måneder er ikke kort tid. Med uregelmessig mens kan du heller ikke satse på sikre perioder. Så muligheten er der for at du er gravid.
stine1108 Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Det at man fullammer har ingen innvirkning på om man blir gravid eller ikke. Dette er bare tull! Det er utrolig mange som har fått en til tett på fordi de har lest dette et sted. Om du snakker med en overlege eller noe slikt får du beskjed om at dere må bruke prevansjon om du vil være sikker på ikke å bli gravid. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Nå mener jeg ikke å være ekkel eller skremme deg, men om eggeløsningen er i gang KAN du være mer fruktbar enn noen gang. Kroppen er så vant til å være gravid at det går lettere. Vil anbefale å ta en test.
stine1108 Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Vil tro du bruker mindre tid om du kjører og kjøper en test og tar den enn om du blir sittende hjemme og tenke. Vil tro det blir lite lesing... Du får holde oss oppdatert.
KoneTilMannenMin Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 er barnet under 6 månader, du fullammer og nattammer o ikke fått tillbaka mensen... ja da ska du ikke kunna bli gravid enlig Gro Nylander.... jag tycker du ska ta en test, kør e tur med ungen o ta en test, så kænns allt bedre
stine1108 Skrevet 28. april 2008 #9 Skrevet 28. april 2008 Det har vel ikke noe med amming å gjøre men rett og slett det at du ikke har fått mensen igjen...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #10 Skrevet 28. april 2008 EN KAN BLI GRAVID SELV OM EN FULLAMMER!!!! JEG FIKK IKKE MENSEN IGJEN, AMMET TIL UNGEN VAR 6MND. BLE GRAVID!! HVORFOR LÆRER DERE IKKE!!!! ALLE BURDE VITE AT AMMING IKKE ER PREVENSJON!!!!
stine1108 Skrevet 28. april 2008 #11 Skrevet 28. april 2008 Trodde ikke man kunne bli gravid når man ikke hadde fått mensen fordi det betyr at man ikke har eggløsning men om du har en annen opplevelse er nok det riktig.
"husmor"med lille Nora Skrevet 28. april 2008 #12 Skrevet 28. april 2008 eg ville kjørt til apoteket og kjøpt en test.. trodde det samme som stine1108.. at en ikke kunne bli gravid før en fikk mensen.. men men.. uansett HI. lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #13 Skrevet 28. april 2008 Hehe svigerinna mi blev gravid etter 3 måneder! Men hun ville ha to tette da. Fullamming er ingenting jeg eller legen min stoler på. T aen test du
Yo&La+spire Skrevet 28. april 2008 #14 Skrevet 28. april 2008 Du kan blir gravid før du får mensen igjen, fordi du alltid får eggløsning 14 dager før du får mensen sånn ca....Dvs du kan bli gravid 14 dager før du får mensen igjen:) Men ellers kan man ikke det nei....Grunnen til at mange forbinder det med å fullamme med at man ikke kan bli gravid er fordi mange får senere tilbake mensen når de fullammer. Men har du hatt eggløsning kan du bli gravid, avhengig av om du fullammer eller ikke. Ta en test! Bestill på internett dersom du ikke vil dra så langt.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #15 Skrevet 28. april 2008 man er MYE mer fruktbar etter en fødsel. man skal ikke regne med at fullamming er prevansjon nok..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #16 Skrevet 28. april 2008 Jada, jeg vet alt dette med at amming ikke er sikker prevansjon ol. Dessuten så har mensen kommet tilbake og derfor at eggløsning er på plass. Men, det jeg egentlig lurte på var om noen har erfaring med å kjenne på seg at man er gravide ... med en gang etter befruktning. Jeg fikk nemmelig en sånn følelse og lurer på om det er noe i det. Som sagt var noe av det første jeg tenkte etter sex'n, hm hvis dette er en baby når har jeg termin da? Og forrige helg var jeg på fest og da tenkte jeg at "jammen bra jeg tar meg en fest nå, så jeg iallefall kunne gå ut en gang før det er på'an igjen". Når det gjelder å ta en test så er jeg merkelig nok ganske så rolig i dag (var mer stressa i helga). Er jo ikke noe men kan gjøre fra eller til. En eventuell baby er velkommen selv om timinga kunne vært bedre. Så tror jeg for en gangs skyld ikke skal teste men stresse ned (og slutte å ta den ene røyken jeg innvilger meg når junior sover). Har testa før fordi jeg har vært nervøs, men hadde på langt nær sånne følelser som jeg har nå. HI
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #17 Skrevet 28. april 2008 mm.. går an å bli gravid uten mensen. Det er gutten min bevis på. Jeg hadde ikke mensen på et halvt år etter jeg sluttet med p-piller. Var ikke gravid, men mensen kom ikke tilbake. Skulle begynne på noen hormontabletter for å få mensen tilbake og da måtte jeg ta en test, jaggu var ikke jeg gravid. Bare noen uker på vei:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå