lita78ღ Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Hei dere! I helga har vi tenkt mye (etter det femte mislykkede forsøket).... jeg har tenkt mye på adopsjon, men mannen min er ikke helt der ennå. Vi begynte derfor å surre oss inn på bruk av donor. Mannen var helt klar på at han syntes det var mer ok enn adosjon på nåværende tidspunkt. Gyn nevnte donor i forbifarten en gang, da det var snakk på "andre muligheter". Jeg har regelmessig mens og eggløsning og alt er i orden på høyre side. (venstre fungerer ikke) Ingen av våre befruktede egg har utviklet seg som de skal, de fleste faller fra allerede før innsetting. Så vi har begynt å tenke på hva hvis det rett og slett er vår kombinasjon som ikke er den beste....??? Og hvis det er sånn.. kanskje vi kan prøve insemination med donorsæd som et alternativ nå i sommer før vi gyver løs på siste icsi?? Jeg vet det finnes et eget forum for dette, men det er her det føles trygt foreløpig.... Jeg må vel kanskje ta en tlf til gyn og høre hennes mening. Men hva tror dere????
lita78ღ Skrevet 28. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. april 2008 Oi, jeg må vel moderere meg litt ang de befruktede eggene. Vi har alltid fått satt inn1-2 med "ok" kvalitet, men har aldri fått noen på frys. Det ble positiv test 1 gang, men det viste seg å være tom fostersekk.
Gjest Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Hei lita:) Vet du hva? Om mannen er positiv hadde jeg uten tvil prøvd et forsøk med donorsæd bare for og se hva som skjedde...om det gir flere befruktede egg som deler seg som de skal eller ikke...Man vil jo da få se om det er veien og gå eller ikke. Håper dere finner ut av det. Det er hvertfall godt og vite at det finnes muligheter! Klem:O)
maria isabell Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 har lenge vert redd for at vi ikke kunne få barn...min mann og eg...nå venter vi nr 2,så det ordnet seg..men før den tid tenkte eg nøye igjennom andre muligheter....kom fram til at det er 18 måter å få barn på,om det er brukt donor eller en har adoptert er det egentlig likegyldig,en blir jo like glad i ungen uansett:) bruk donor du:) lykke til:)
Snooopi Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Jeg synes det ville være en grei løsning, mens mannen synes vi heller skal adoptere hvis vi ender der... -men nå er det jo sånn at eggene ikke setter seg ordentlig fast hos meg... klem
G77 m/ mirakel i magen Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Hei. Har mannen din vært hos spesialist? Det kan være verdt et forsøk dersom dere ønsker å prøve en gang til. Jeg sendte mannen min til Ken Purvis etter vårt 1. forsøk. Da fikk vi ut 8 egg men bare ett ble befruktet og ble satt inn todelt. Nå har vi akkurat hatt innsetting for andre gang, og denne gangen fikk vi ut 1 (!!) egg (dette fordi jeg ble satt på veldig lav dose grunnet kraftig respons på sprøytene). Og utrolig nok: Egget delte seg i fire og så helt perfekt ut! Min mann har da i mellomtiden gått på en kur for å bli kvitt antistoffer i sæden. Vi tror fullt og helt at dette er grunnen til at resultatet tilsynelatende er mye bedre denne gangen (vi vet jo ikke om det resulterer i noe enda, men utgangspunktet er i alle fall myye bedre). Lykke til :-) PS: min mann er også positiv til donor desrom vi ikke får det til selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå