Gå til innhold

alt blir så mye bedre........

Anbefalte innlegg

Skrevet

ved 3 mnd alder........

vel noe gjør vel det, men samtidig opplever jeg at gutten vår blir litt vanskeligere også. de oppfatter mer av omgivelsene og får mer "egne meninger". har vel også klart å gi dem vaner/uvaner. det er min egen skyld. jeg tenker på rugge vogn, stappe smokk, gå rundt og bære på......

er litt sliten jeg......

flere erfaringer ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det styr og slit frem til 4,5 mnd alder.

Da ble alt så meget bedre!

Men da begynte tennene he he

Skrevet

Vær epoke i babystadiet har både sine negative og posetive ting uansett hvor mange måndter baby`n er. Men den første tia an vel regnes som verst i hvertfall for førstegangsfødene (ihvertfall syns jeg det), siden det er så mye å sette seg inn i og vi må lære å kjenne og lese barnet. om det har blitt noen små uvaner akkurat nå har ingenting å si, du klarer fint å rette det opp. Han er så liten ennå at uvaner er lov å ha:) Og det blir bedre etter hvert, noen syns det blir enklere ved 3-4måndters alderen mens andre syns alt er så mye bedre ved 7månders alderen.

Skjønner godt at du er sliten men hold ut, pluttselig blir faktisk ting litt lettere:) Og har du en gubbe i nærheten eller noen andre som kan passe litt på gutten din, så anbefaler jeg virkelig å prøve å ha noen faste fritimer i uka der du bare kan tenke på deg selv:)

Skrevet

tusen takk for støttende ord :-)

Skrevet

småtten har også blitt litt vanskelig på visse ting, f.eks. som å våkne oftere om natten for å få smokken igjen... i tillegg har han begynt å sutre og ofte gå over til hylskriking midt på natten. tror det er tenner, så har prøvd dentinox, men han fikk tydeligvis for lite igår, for forrige natten sov han hele natten, utrooolig deilig!

ellers har han fint lite med uvaner, vi vugger han ikke i søvn, bærer han ikke rundt hele tiden osv. MEN han sovner stort sett bare om vi går tur med vogna. har skjedd en gang hittils (han er 4 mnd) at han har sovnet mens vogna har stått stille. da sov han en halvtime..

hadde håpet at han skulle sove lenger av gangen på dagtid nå, men det ser ikke ut som skjer med det første...

ellers må jeg jo si at det har blitt MYE enklere etter de 2 første månedene. alt har lissom gått seg mye bedre til, vi sover hvertfall mer stort sett hver natt enn vi gjorde i starten. da trodde jeg vi kom til å gå på veggen, var så slitne hele tiden.

men det blir nok bedre til forskjellige tider på babyene. noen er rett og slett enkle fra fødselen av, mens andre blir enklere å ha med å gjøre når de er 3, 6 eller 9 mnd.. det blir nok lettere snart for deg og se=)

uvanene kan du prøve å gjøre noe med vettu=) prøv å begrense bruken av smokk ( her burde vi bli MYE flinkere hehehe), ikke bære rundt på babyen hele tiden osv. la dem sutre litt, så de skjønner at de ikke alltid får det som de vil.

Skrevet

Vel, tror ikke ting blir hverken værre eller bedre - de blir bare anderledes etterhvert som babyen vokser til. Noen ting er lettere ved 3 mrd mens andre ting blir mer "slitsomme" - de er mer våkne og noen kan være mer krevend enn andre for oppmerksomhet. Husk også på at de fortsatt utvikler seg helt enormt i et rasende tempo og det ikke altid er let hverken for mamma eller baby. Prøv å nyt de gode ting ved 3 mrds alderen og tenkt på at de slitsomem tingene går bort etterhvert. Og for al del, ikke legg noe skyld på deg selv. Jeg har ingen som helst tro på at du kan ha gitt barnet ditt "dårlige vaner" som du skriver. Du gir barnet ditt det det trenger; og kanskje det bare er slik at barnet ditt trenger mer bæring, kontakt osv enn andre barn akkurat nå.

Min baby er også 3 mrd nå, men det er nr. 2 og jeg merker at jeg er så mye mer avslappet enn med nr. 1. Jeg vet at det ikke skal være slik for all tid men kanskje bare noen måneder fremover. Om du er sliten er det helt greit å be om avlastning hos venner, familie osv. Vi kan alle trenge til en time eller to bare å være oss selv uten å ha ansvar for en baby. Håper du har noen i din nærhet som evt kunne trille en tur med babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...