Gå til innhold

Vannavgang - ingen rier - hvor raskt må barnet ut?


familieliv

Anbefalte innlegg

Hvis vannet går men man ikke får rier, hur lenge innen barnet må ut? Vet det er vanlig med igangsettelse men er det ikke en "tidsfrist" alikevel når vannet gått?

 

Håper noen kan svare.

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok en "frist", men jeg tror den handler om dager/uker og ikke minutter eller timer. Men det skal nok overvåkes ganske nøye, så om så skulle skje er det naturlig å ta kontakt med føden/jm uansett....

 

Men jeg er IKKE fagperson....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kurs her sa de at hvis vannet går så vil det ikke gå lengre enn 48 timer før de gjør noe for å få babyen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde meg sist jeg var gravid. Vannet gikk kl to om natten, ringte fødeavd og fikk time kl tolv dagen etter. Jeg fikk rier like etter at jeg ringte fødeavd, så kom før timen, men det var i hvert fall det de sa. Under nøye overvåking pga infeksjonsfare kan de se an et par dager tror jeg. Det er dessuten forskjeller; feks tror jeg det avhenger av om hodet er festet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er feodeklar eller over 35 uker ( tror jeg det er ) saa er det vel en tidsgrense paa 48 - 72 timer.

 

Hvis vannet gaar lenge foer tiden vil de proeve aa holde barnet der lengst mulig. Har en bekjsnet hvor vannet gikk i uke 26 og der satte de igang foedselen i uke 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus.

vannet mitt gikk klokken 0800 med lillegutt. jeg dro inn på sjekk og valgte etterhvert å dra hjem, men da måtte jeg inn for å få antibiotika etter 18 timer pga infeksjonsfaren. De hadde regnet feil, så jeg fikk beskjed om å komme inn kl 2200. da sa de at hvis ikke jeg kom i gang i løpet av natta, så skulle de sette meg i gang morgenen etter kl 0800, altså kun et døgn etterpå. Det slapp jeg, for han kom på noen få timer den natta;o)

men jeg har hørt at rutinen er på 48 timer andre steder. Hodet til lillegutt var forresten festet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror de generelt sier ca 48 timer før du blir satt igang... alt etter som hvor langt du er kommet i svangerskapet osv.... hvis det er prematurt tror jeg du må være sengeliggende på sykehuset så lenge som mulig.... vannet fornyer seg jo ca 1 gang i døgnet eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med første barn hos meg. Vannet gikk på mandag morgen, og ingen rier. Innlagt på sykehus, men fikk hjem på perm på kvelden og natta. Fredag ble det tatt keisersnitt, da kunne dem ikke vente lenger.

Tror det er litt ulik prosedyre fra sykehus til sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har fødselen startet slik begge gangene, men vannavgang uten påfølgende rier. Begge ganger har jeg vært inne til kontroll en gang pr dag etterpå (i to dager), så har riene kommet av seg selv den tredje natta. Har akkurat sluppet unna å bli igangsatt begge gangene:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed om 4 døgn ved fostervanns lekkasje, jeg vet ikke om det er andre regler vist alt vannet går, men da var det iallfall 4 døgn fra første lekkasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellig praksis fra sykehus til sykehus hvor lang tid de praktiserer.

Noen praktisere 48 timer og andre 72.

 

Sist jeg fødte var det 3 dager som gjalt, da gikk nemlig vannet uten rier. Heldigvis startet det opp av seg selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...