Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Hvordan gjør dere dette? hvor lenge skal de kokes og tilsetter dere milo/lanolin i vannet?
petite fleur Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Blir de ikke ødelagt da? Jeg hadde et par tynne ammeinnlegg som kunne vaskes i maskinen på 60 grader, og et par som kun tålte håndvask.
Gjest Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Hei. Jeg vasker de først i vasken eller en bøtte med varmt vann og milo..skyller dem opp og så koker jeg dem etterpå
kokosyklus Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Det står en fin oppskrift i spebarnsboken Har ull/silke innlegg fra nøstebarn. De vasker jeg i lunkent vann med vaskemiddel for ull. Så skyller jeg de godt i samme temperatur. Deretter Legger jeg de i kokende vann i 5 minutter. Når de koker skal du ikke røre på de, bevege de osv. bare la de ligge i kjelen. dette for å drepe alle bakterier. Har ikke tilsatt lanolin etterpå. I følge spebarnsboken gir lanolin grobunn for bakterier, så jeg har blitt ganske nøye med å koke inleggene mine. Har ikke planer om noen soppinfkesjon eller annen betennelse kanskje jeg er hysterisk, men stoler på den boka.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Man skal sterilisere dem hvis babyen f.eks har trøske, altså da ved koking. Kokte og tilsatte lanolin ja. De gangene jeg ikke kokte, vasket jeg dem med ullsjampo. Viktig å ikke ha kaldt vann siden de da kan bli helt ødelagt. Sto bra bruksanvisning i pakkene jeg kjøpte ullinnleggene i på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå