Gå til innhold

babyhawk vs patapum-bæresele...? synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jada, har hengt meg litt opp i dette here, er litt sånn at om jeg først skal finne ut av noe, så skal alle alternativer fram. og nå har jeg funnet ut at det må bli en av disse to, altså en babyhawk mei tai, eller en patapum bæresele. (begge deler er vist godt likt av pappaer også, så det passer bra.)

virker som om begge fordeler vekten godt

spørsmålet blir da:

hvilken anbefaler du, og hvorfor? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg ville anbefale deg babyhawk visst du skal velge mellom de to. Da kommer barnet tettere inntil den som bærer og bærekomforten blir bedre. Dessuten synes eg de er finere;) (du kan jo kjøpe en med print på begge sider, en side til deg og en til pappaen!)

Nå har eg ikke prøvd patapum, men eg har prøvd ergo, som ligner. Synes den er grei, men bærekomforten blir ikke like god, og eg synes også at babyen får mer støtte i en meitai (babyhawk). Dette gjelder spesielt for små babyer da, som ikke er så sterke selv...Dessuten synes eg at en maitai er lettere å ta på selv, men det er nok bare øvelse;)

Skrevet

takk for svar!

har sett på sånn ergo også, den er jo ganske lik patapum.

mye å velge i!!

fant en nettside med gode priser:

http://www.alveslottet.no/

:)

Skrevet

Jeg hadde tatt babyhawk da jeg liker bedre mei tai en formsydd sele. Også kan du velge mellom mange fine print på babyhawk =).

Skrevet

ja, jeg heller egentlig mest mot babyhawk altså... de ser gode ut!

kan kanskje brukes på (korte)fjellturer også?

Skrevet

Ja, og ikke bare korte, men lange fjellturer ;-)

Skrevet

ja, det blir vel en litt mer naturlig sittestilling enn med bæremeis kanskje? samboeren min tar et par uker per før ferien, så vi får 5uker på fjellet, blir deilig!! (om været holder da, ellers blir det byferie;) )

Skrevet

Jeg har aldri prøvd bæremeis. Men har jo hørt at i meis kan ikke barnet være før h*n kan sitte selv. Vil tro den som bærer blir veldig baktung med meis.

Jeg ville valgt ekstra lange stropper på mei taien sånn at dere kan knyte noe som heter tibetansk når dere bærer på rygg ;-).

Skrevet

ja, har sett litt på forskjellige knytemåter.

tror jeg rett og slett må bestille meg en sånn i kveld, når gubben har kommet hjem. :D (må samtykke, han skal jo også bruke)

takk for svar!! :)

tror det blir denne:

http://www.alveslottet.no/prod.php?id=2304

er litt "svartkledd" av meg... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...