Gå til innhold

VANSKELIG - hvilken sykkel skal junior ha?

Anbefalte innlegg

Gjest gründerjente
Skrevet

Han er 4 år og 102 cm høy, og kommer akkurat i 'mellom' de to sykkelstørrelsene 2-4 år og 4-6 år. Hvilken hadde dere valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er å ta han med i en sports/sykkel butikk å prøve for å få den som passer best (kan prøve i butikk uten å kjøpe)

Gjest gründerjente
Skrevet

Hen rekker ikke helt godt ned med føttene på 4-6 års sykkel, bør han da ha 2-4 års sykkelen? Men de er jo veldig små da... og han vil vokse fort ut av den...

Hva gjør dere?

Skrevet

Det egentlig hva dere forventer selv har dere lyst til han lærer å sykle i år uten støttehjul ( av støttehjul og pedaler for å trene på balanse først ved å trille ) er det best med den minste og det går ann å justere sete høyere. men hvis dere har tenkt å kjøpe en sykel for å ha noen år ikke "hastverk" med å lære å sykle selv ta den store.

Men det er ikke vansklig å få takki billig/gratis små sykler brukte heller vente med å kjøpe ny sykkel når en kan bruke den lenger.

Her har vi arvet menge sykkeler.

Så mine begynte med 12"

Gjest gründerjente
Skrevet

Ja, har tenkt å prøve å lære ham å sykle - da er det best med den minste, er det så? En hvor han rekker godt ned med føttene?

Skrevet

Ja jeg vil tro det det da det vill føles tryggere å nå ned med føttene

Gjest gründerjente
Skrevet

Jeg også tror det - kjenner liksom selv til følelsen å ikke rekke ordentlig ned. Kan umulig være greit å lære å sykle om man ikke føler man har full kontroll over kjøretøyet. Men, er det slik at de små syklene blir helt umulige å sykle på når barnet blir litt større? Kan jo være greit han har den i kanskje to sesonger, så han ikke må ha ny neste år allerede.

Han er en ganske liten 4 åring altså

Skrevet

det er ikke noe problem å bruke den neste år eller to sete kan som regel justeres mye i høyde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...