Madamina Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Han begynner å bli litt lei, og jeg vrir hodet for å finne på noe variert å ha på. Løst pålegg (ost,skinke,agurk) plukker han bare av og lar brødet ligge. Det går på Prim, Skinkeost, Leverpostei og Syltetøy (uten sukker men med fruktkonsentrat i stedet). Ikke har jeg lyst å ty til Nugatti, Sunda eller andre slike søte pålegg med 40% sukkr. Hva bruker dere?
SassyMom Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Det er jo strengt tatt ikke sååå vanvittig mange påleggstyper å velge i da, men man har jo feks: makrell i tomat smøre på banan eller friske jordbær (når det kommer) varme ostesmørbrød variere brødtyper/ knekkebrød/ polarbrød/ bake horn sammen
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Faukorv av kalkun er en slager her. Salami Fiskepudding m/kaviar Servelat
Blidmamma Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Min elsker Mills kaviar for tiden. Vil til og med heller ha det enn prim.
2julibarn Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Her går det mye i kaviar og makrell i tomat. Inneholder bra fett, veldig fint for små og store! Og leverpostei. Tips: Du får både makrell og leverpostei i små bokser som er fine å putte i matboksen. Makrell smaker jo pyton hvis den har ligget en stund. Siden dette er veldig klissete har jeg kjøpt stor smekke, en slaks frakk som jeg trer utenpå klærne. Kjøpe den på H&M.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Peanøttpålegg er periodevis en slager her i huset, men les innholdsdeklarasjonen, i noen billigvarianter er peanøttoljen byttet ut med palmeolje. (Palmeolje er ikke så sunt) Ellers har vi også hatt suksess med egg, eplemos og aprikosmos (kok selv og mos). Prøvde også avocadomos for det liker jeg sammen med skinke, men det falt ikke i smak. Får prøve igjen seinere.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 NB, glemte å skrive: Hvis dere har nøtteallergi i familien bør dere ikke prøve peanøttpålegg.
@nemone Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 For 2åringen vår er det makrell i tomat som er en slager her. Kjøper enten tube eller porsjonspakninger - småpakningene er stas, da smører hun selv med plastsmørekniv innkjøpt på Clas Ohlsson. Og brunost, spekepølse, kalkunfalukorv og salami med smør under (da spises pålegget først og så skiva). Skive uten smør er ikke interessant. Dette fungerer når maten er ferdig smurt - ser hun pålegget på bordet nektes mer skive.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #11 Skrevet 3. mai 2008 Her går det i forskjellige typer ovnsbakt leverpostei, kjøper forskjellig hver gang. All slags typer smøre ost, klipper gjerne opp litt ekstra skinke og strør oppå så det samler seg i osten og ikke kan plukkes av. Ellers god og mager servelat, salami klippet opp i små biter så han ikke kan dra av av hele skiven+ mye lettere å tygge over, ostesmørbrød,++ Har prøvd kaviar og makrell, ingen slager enda, men prøver innimellom for har ikke gidd opp håpet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå