Lillesmil:D Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 hei.. jeg har et maga problem... jeg har helt sinnsykt tannlegeskrekk og det verste jeg vet er å gå til tannlegen. nå har det seg sånn at jeg har borret mange ganger før, pga en tannlege som gjorde feil når jeg var liten. så har skrekken derfra. men nå føler jeg at jeg har hull i alle tennene mine, har ikke vondt altså, men kjenner det fordet... men får mareritt av å tenke på å gå til tannlegen, men jeg vet jo at det blir verre jo lenger jeg venter... og et problem til...det er jo så dyrt!! hvordan er det med betaling da? får du en regning med alt på en gang eller kan det betales over tid. hvis jeg reparere alle tennene blir jo ikke det billig akkurat:( egentlig skulle jeg ønske jeg bare kunne trekke ut alle tennene å få gebiss, eller fikse sånn fine tenner som de lagde på de i extreme makeover..hehe. sikkert teit spørsmål...men kan man få narkose??? hehe. bedøvelsen funker nesten aldri på meg:( åååhhhh oppgitt:(
najs Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Jeg er akkurat lik, grusomt med tannleger. Her i Oslo har jeg funnet et sted for de med tannlegeskrekk og det fungerer bra der. De er så pedagogiske, hehe.
Dotten Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Huff da! Vet ikke hvor, men vet du kan få lystgass og bedøvelse uten sprøyte. Har lest om dette, men husker ikke hvor! Er ikke gøy å ha det sånn som deg, så for å få dette til å bli en så behagelig opplevelse som mulig, er det viktig at du legger frem hvor lite du liker dette, og at du er stiv av skrekk. Vet også man kan få behandling i lettere narkose på sykehus/klinikk, men dette er oftes for småbarn og funksjonshemmede! Masse lykke til! Dette fikser du så lett skal du se. Ikke er det sikkert du har hull heller.... Du har jo fått barn har du ikke?? he, he. Det er nok vondere! Igjen. Lykke til!!
innMariSterk Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 I ekstreme tilfeller så kan du få narkose under tanninngrep, men du bør ringe til klinikken på forhånd og forhøre deg om dette. Og et lite tips, selv om du ikke spør om det:-) Du bør unngå å drikke mye brus og juice, det tærer vanvittig på emaljen og brus er karieslageren nr. 1. Og har du begynnelse til hulldannelse så hjelper det å bruke tanntråd og skylle med fluorskylling. Bruk tanntråd morgen og kveld (minst) og skyll med fluorskyll!!!
Turtelduen Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 De som har ekstremt tannlegeskrekk kan få behandling under narkose ja... Lystgass kan en få og. Bedøvelse uten stikk... er det da spray da eller? Den funker ikke så godt... Men en ser veldig ofte at de som har tannlegeskrekk har mye hull osv... Skulle tro de var veldig flinke med å holde tennene rene, men det blir ikke fokusert... Men hold dem rene, bruk tanntråd og skyll! Det er etter et inntak av mat o.l som gjør at bakteriene som ligger på tennen lager syre, så har du mye belegg så blir det hull... Men hør med klinikken hva dem har å tilby deg... Du kan få det på delbetaling. gebiss er ikke enklere enn tenner... Mye å holde vedlike der og. Og mye større sjangse for å få sopp og andre plager...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå