Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 jeg var på legevakta i går kveld da leggen min dovnet og ble stram og litt hoven å trykkenede smerte,ikke uutholdelig smerte,men ubehageligt.legen sa det kunne være en liten blodpropp,men sp lenge jeg ikke var rød å varm ville han ikke sende meg til sykehuset om natten.jeg skulle ta kontakt med fastlegen om jeg ble værre.i dag er jeg lik og tok kontakt med fastlegen og skal til han kl 11....er det flere som har hatt det og hvordan var deres smerter/symptomer??
lille me og mine Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Jeg hadde blodpropp i leggen når jeg vr 18år, 6år siden. Leggen hovndet opp, ble gedigen, og jeg hadde store problemer med å gå på den. var ikke rød eller missfarget, så husker at legevakta var usikker på om det kunne være blodpropp, pluss at jeg var så ung. men hun sendte meg på ultralyd alikavel, og jo da, der var det en propp! ble lagt inn med det samme, og lå på sykehuset i en uke. første dagene fikk jeg ikke opp å gå, ble trillet i rullestol på do... hehe fikk da sprøyter med blodfortynnende og tabletter (marevan) som jeg også gikk på i 6mnd etterpå- kjedelig, da man på på legen å ta inr hver 14.dag (blodprøve). De tar etter en blodpropp alltid genprøver for å sjekke om det er noen genetisk sammenheng, om du har større risiko for å få blodpropp, og det hadde jeg. kalles APC resistens, leiden mutasjon. Dette medfører at nå når jeg var gravid, måtte jeg gå på blodfortynnende i hele svangerskapet, sprøyter hver dag! og du får litt ekstra oppfølging med tanke på blodproppfaren. Det er alltid slik at får en blodpropp to ganger så blir det straks mye mer alvorlig så de gjør alt for å hindre dette. jeg vil ikke gå på tabletter resten av livet som da blir tilfellet... Jeg begynte på p-piller 2mnd før jeg fikk proppen, men de kan ikke si sikkert om det var dette som gjorde utslaget- men mest sannsynlig så var det vel det. med genfeilen jeg har så kan jeg ikke ta p-piller eller andre ting med hormoner. håper du fikk litt informasjon... og lykke til- satser på at det bare er en opphovnet muskel!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 å takk for svar:) jeg er alltid så bekymret..leggen er ikke så hoven så din var,men håper legen min vil sjekke meg nøye han har en tendens og være slurven:(....satser på en hoven muskel som du sier...bruker ikke p-piller eller noe,men har litt forhøyet kolesterol kansje det er en negativ ting å ha.er litt overvektig,men ikke så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå