Promp Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Hei jenter, stikker innom fra 1.trimester. Kom plutselig på et tips mot såre brystvorter som følge av amming som jeg hadde lyst til å dele med flest mulig! Gå på apoteket og kjøp albueskjell. Det er ikke alle apotek som har dette, men ring rundt og hør. Kjøp gjerne 4-6 stk som du har å bytte på med. Så fort du merker at du begynner å bli sår som følge av amming, bruker du albueskjell rett på brystvortene og bruker de til de er bedre. Viktig å være renslig og å koke dem ofte. Smøring av brystvortene med morsmelk og la dem lufttørke før du setter på albueskjellene er også veldig lurt! Lykke til alle sammen!!!
Tredje bolla i magen :) Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Et annet tips er å smøre med brystvortesalve før man blir sår for å forebygge. Ble kjempesår med førstemann og prøvde albueskjell, lufttørking, sårsalve, brystvortesalve osv. Med nr to hadde jeg fått tips om å smøre med Lanacare salve fra første stund. Dette gjorde at jeg ikke ble sår i det hele og store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå