Gå til innhold

Barnevogn... hvilken merke og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt Teutonia Mistral 2008-modell. Vi kjøpte den fordi jeg har meget god erfaring med disse vognene fra å ha jobbet i barnehage i 3 år. De har også vunnet tester om sikreste sportsvogn i Forbrukermagasinet. De er veldig lette, superenkle å legge sammen slik at den passer i bilen, genialt med styre man kan dra over og knekk-ratt man kan justere i høyden. Jeg gleder meg enormt til å bruke denne vogna.

Skrevet

Kjøpte vogn på lørdag. Brun Simo. Å er kjempe fornøyd med å ha kjøpt den. Minuset er at den er litt tung å løfte opp i bilen, men er ung og sprek;) så den skal nok gå greit. Alle som jeg kjenner som har hatt Simo har vært kjempe fornøyde!

Enkel og klassisk. :)

Skrevet

Jeg har hatt både teutonia og simo, og begge vognene var jeg fornøyd med :)

Var på Babyshop og spurte etter brun simo, men de sa at den var kun lagd i begrenset antall og de var utsolgt for lengst..

Nå blir det Phil and teds på oss. Lillegutt er bare 2,5år når neste kommer, så jeg har valgt den pga søskensetet og det er en lett og sporty vogn. Jeg kommer nok ikke til å bruke den så mye utover 6mnd. Da vil jeg kjøpe meg en annen sportsvogn tenker jeg.

Skrevet

vi har kjøpt en emmaljunga mondial duo combi. Har jo ikke rukket å bruke den enda, men synes den er helt perfekt! eneste negative må være at den er litt tung, med tanke på å løfte den inn og ut av bil osv.. Men det er verdt det tror jeg.. den har så mange andre gode funksjoner, stødig og lett og trille : )

Skrevet

Vi har kjøpt maxi cosi mura 4, helt ny vogn nå i 2008. Den er veldig, veldig lett, har mange praktiske funksjoner, og har to svingbare hjul foran. Jeg ville helst ha 4 hjul.

Jeg ønsket meg i utgangspunktet en simo-vogn, men sambo var ikke så keen på det, så vi kjika litt på utvalget, og fallt for denne. Håper virkelig vi har gjort et bra kjøp.

Eneste er at jeg knoter litt når jeg skal ha på kalesjen til sportsvogndelen, men det er enda lenge til jeg må lære meg det. Skal jo bruke bag'en en stund først... : )

Vi har også maxi cosi bilstol, som kan settes rett på vogna.

Filmsnutt av vogna ser du her;

http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=82

Gjest stockholms tjej
Skrevet

jeg ska ha Emma ljunga white Leatherette=) skit snygg=) og syns Emma ljunga har bra kvalite på sine vogner...

Skrevet

Hei, vi skal kjøpe emmaljunga city cross...hadde den til andremann og var veldig fornøyd. Farge vet vi ikke ennå, vil vite om det blir gutt eller jente først;)

Skrevet

Vi har tittet og bestemt oss for Emmaljunga Edge duo combi er det vel den heter, med sports understell. Den har mange fine funksjoner, og en kan sette Emmaljunga bilsette på understellet. Har ikke kjøpt enda, men gleder meg til vi skal....:)

Skrevet

Vi har kjøprt Emmaljunga Edge duo, sort. Den er IKKE tung å trille, men kanskje litt tung å løfte inn og ut av bil. Vi valgte den fordi den er stabil, god plass i både bag og sportsdel, og den er fin. Handlet i Sverige, så vi sparte noen kroner....

Skrevet

OTH Urban Jungle, ene og alene grunnet trillekomfort, har ikke proevd den selv, men ble overbevist her inne faktisk, og noen har handlet den for meg.

For fire aar siden trillet vi en 5 aar gammel Simovogn, og det var stabilt, greit, tungt, ikke lufthjul og bagen var stoerre osv. MEN vi var helt enige om trehjuling denne gangen, uansett, og vi vil ha en vogn vi faar opp farten med naar vi faar.

En annen i samme sjanger er denne TFK vognen, tror den er enda mer robust, men kanskje hakket mindre trillesmidig (men dette er bare min venninne sine inntrykk, hun som handlet for meg) Har mange venninner med TFK vognen, som er veldig fornoeyde.

Skrevet

Har faktisk kjøpt meg ei brukte eg:o) Simo duo. Komme nok av at eg har trilla ein del på tanteungen min på litt over året, og dei og har simo, så eg likar den godt. I tillegg så er det så stor å kjekk bag då, så ser Tanteungen min fremdeles har god plass, og bruker den i barnehagen. - Litt lite peng, så må tenke langt frem :o) Vett at den er ganske tung, men god å trille. Bur i byen, så kan nok begynne å gå istedenfor å kjøre bil heile tida ;o) Håpar på å gå av meg nokon av dei kiloane eg ser renn på meg nå!

Skrevet

vi skal te sverige å kjøpe emmaljunga edge duo kombi, vi valgte dn vogna for emmaljunga er så knall bra på kvalitet.. blir nok ikke skuffa av dn vogna nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...