snuppelura_jente3 Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Arggg.. Nå er jeg så lei av disse tulleriene! Med 8 dager til termin, har jeg gått rett i baret flere ganger å trodd at fødselen var i gang. Slimproppen gikk (tror jeg da) på fredag (ja, jeg vet de kan ta et par uker fra den går, men ved min første fødsel gikk det 9 timer til riene kom og ved min andre fødsel så jeg den aldri før riene kom).. Hatt vonde menssmerter gjennom hele helgen, men har det skjedd noe? Nope. I natt våknet jeg av menssmerter jeg var ganske sikker på var rier, ved halv ett tiden... løs mage og sånn press mot endetarmen.. det kjennes ut som om du må på do hele tiden... Sånn var det når jeg lå i fødsel med våre andre to barn.. men fikk beskjed om at det var hodet som presset på "systemet" på vei ned/ut.. Etter et par timer med av/på "tullerier" ga det seg igjen... og vips så sitter jeg her dagen etter også! Har legetime klokken 11 idag, så blir spennende å se hva hun sier.. Men det er vel bare å smøre seg med tålmodighet.. Jeg er ikke vant med sånt lureri.. De to andre gangene kom riene "kaboms"og fødsel vari gang, ikke sånt tull som dette her.. hvor man tror det hele er i gang, så gir det seg igjen.. Et lite spørsmål bare... Min første fødsel tok 9 timer Andre fødsel 5 timer og siden det ikke er mer enn 4 år siden, mente legen at det erfaringsmessig tok kortere tid denne gangen..hvor hun selv nevnte "et par timer".. Ettersom jeg nå kjenner dette presset mot endetarmen, som jeg kjente under åpningsfassn i fødselen med de to andre.. er jeg nå litt bekymret for at hodet kanskje allerede ligger laaaangt nede og med alle disse tulleriene kanskje jeg har endel åpning allerede.. og at pressriene derfor skal komme relativt kjapt? Noen som har noen erfaring med dette? Nå kommer nemlig praktikeren i meg frem, som skal organisere barnepike og få mannen hjem fra jobb etc... To timer er jo ikke lang tid... Vil ikke føde i bilen på vei til sykehuset heller... Huff, ble nok et lite syteinnlegg, men syns fryktelig syndt på meg selv.. både i går og idag (
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Jeg har ingen erfaring med kjappe fødsler, tvert imot. Begge mine forrige fødsler har begynt omtrent som du beskriver nå, flere falske alarmer og maserier i flere netter før det endelig ble noe alvor, og da tok det enda et døgn før de var født, jeg har forstått i ettertid at det er veldig vanlig. Men du burde kanskje få legen til å undersøke deg på kontroll i dag, så vet du litt mer. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå