Gå til innhold

Noen flere som revna "feil" vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, opp mot klitoris.. Det er nå 5 uker siden jeg fødte og ble sydd. Sleit mye med stinga, 2 stykker røyk og nå som stinga er borte har jeg fortsatt mye vondt:/ Det strammer så utrolig nedentil flere ganger om dagen. Og da gjerne opp mot klitoris.. Tør i hvert fall ikke å ha sex! Bare lurer på om noen har opplevd det samme? skal heldigvis snart til legen på 6 ukers kontrollen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg gjorde det med førstemann. Revnet opp mot urinveisåpningen...

Ble i tillegg klipt i andre retningen så jeg ble sydd og brodert etter alle kunstens regler.

Det var vondt lenge, men husker ikke helt detaljene, det er 7 år siden nå ;-) Var fremdeles veldig vondt da jeg var til 6-ukers kontroll, dette var da de framdeles tok gynekologisk undersøkelse på etterkontrollen og det var bare såvidt det gikk. Det var så sårt og ømt enda... Men det grodde fint sa legen og det ble jo bedre og bedre hele tiden. Hadde sex første gang 3 mnd etter fødsel og det gikk kjempefint, da var det ikke vondt lenger i det hele tatt.

Skrevet

Jeg gjorde det ved første fødsel. Det var stramt og vondt ganske lenge, i flere måneder, men gradvis ble det bedre. Uff jeg husker når jeg skulle sy rundt galatuppen....det var vondt altså!

Skrevet

Føler så med deg fordi jeg har opplevd/opplever det samme.

Jepp,jepp.her har du en medsøster som revnet klitoris,skjedeåpning/vagina og anus.Det revnet ikke hele veien,men stykkvis, dvs.grad 2.

Pga.dette har jeg fått papir på at jeg har rett til å kreve KS for fødsel nr.2.

Tror det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne hvor lang tid det tar før det blir helt bra.For meg er det nå 3,5mnd.siden og jeg kan fortsatt ha nedpressfølelse og vondt,dog mer og mer sjelden.Dessuten er det bare 2 uker siden de siste trådrestene kom ut.Da jeg er hjemme må jeg ha på meg kosebukser som ikke strammer.

Har vært hos fysioterapeut for å lære hvordan jeg skal styrke bekkenmuskulaturen igjen og det er først nå jeg har orket å gjøre øvelsene.Før gjorde det for vondt og da skal man ikke gjøre det.

Har også vært på ktr.hos gynekolog flere ganger.De sa at jeg måtte være tålmodig og bare ta tiden til hjelp.

Men,den siste gynekologen jeg var hos,sa til meg at hun syntes jeg var en tålmodig og lett-å-ha-med-og-gjøre pasient,og hun ga meg navnet på legen som sydde meg mens jeg var i narkose.

Fikk en følelse av at hun slett ikke var fornøyd med jobben som har blitt gjort der nedentil.

Sex rådet hun meg til å vente med til det er bra pga.at det var mye arrvev i vagina og også det faktum at jeg har stikninger og vondt.

Jeg skulle heller ikke nøle med å komme tilbake til henne hvis dette ikke ga seg inne 1 mnd.Nå er det fire dager til det er 1 mnd.og det er har enda ikke gitt seg helt,så jeg skal ringe henne på slutten av uka.

Det er ikke min mening å ta fra deg motet,men vit at du er slett ikke alene om dette!!! Det vil leges med tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...