Gå til innhold

modningsakupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke helt hvor dette innlegget hører hjemme,men forsøker meg her også

Har lest at det er mange som tar modningsakupunktur. Lurer på hva effekten av denne akupunkturen er for noe.

Hva gjør egentlig akupunkturen?Hvor mange ganger trenger man?og i hvilken uke er det vanlig å starte?

og er det noen som har positiv erfaring?

håper på noen svar:)

hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er en "liten" tekst hentet fra www.mfia.no - hvor jeg selv går til behandling!

Tradisjonell svangerskapskontroll i kombinasjon med akupunktur er gunstig for gravide. Gravide kvinner har ofte behov for spesiell veiledning, informasjon og omsorg. Dette gjelder under graviditeten, ved fødselsforbredelser og barseltid. Gravide får ofte beskjed om at de må leve med forskjellige plager , for eksempel kvalme, sure oppstøt, halsbrann, søvnproblemer, lite energi, bekkenløsning, leggkramper, hodepine, nedstemthet/lette depresjoner og engstelse. Her kan det være til hjelp med akupunkturbehandling og råd og informasjon fra jordmor. Det er gjennomført akupunkturstudier mht å forbrede den gravide for fødsel. Forskning viser at denne form for behandling kan hindre overtid, korte ned lengden på fødsel og generelt forbrede den gravide før fødselen. Fødselsforbredende akupunktur starter fra ca. uke 35. Undersøkelser viser at akupunktur er en gunstig metode å snu fosteret fra seteleie til hodeleie. I tiden etter fødselen kan mange kvinner mangle overskudd og føle seg slitne. Ammeproblemer kan oppstå. Med akupunktur kan mange av disse plagene dempes, lindres og behandles.

Jeg har bare opplevd positiv effekt og er så langt veldig fornøyd! Akupunktøren jeg går til er for øvrig jordmor og sykepleier, så føler jeg er i de beste hender!

Skrevet

tusen takk for gode svar:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...