Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til med fryseforsøk i mai. Siden jeg mistet i uke 4+6 i april, er jeg litt bekymret for at dette ikke skal gå bra.

Når sant skal siest, så har jeg tvillinger fra før, og jeg ble gravid ved første IVF forsøk der. Tok ny IVF i mars, ble gravid men mistet i april.

Så jeg tror jeg blir gravid, men er redd det skal gå galt. Har jeg rett på tidlig UL om jeg er bekymret? Skal jo til UL på sykehuset i uke 7 for å se om alt er ok, men fra uke 7 og til ordinær UL er det lang tid å vente syns jeg. Hører jo om mange som ser et dødt foster på den ordinøre UL. Jeg er bekymret allerede.

jeg vet at det er vanlig å miste så tidlig, men det var litt jævlig altså... hadde gledet oss så masse, og så gikk det galt. Og vi er helt avhengige av hjelp for å få det til.

"Det er faktisk ikke alle som lager barn på den romantiske måten...."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner veldig godt at du er redd for at det ikke skal gå bra denne gangen, siden du har mistet før... Men, som du sier selv, det er veldig vanlig å miste så tidlig- men absolutt ingen trøst. Spesielt vanskelig er dette sikkert når dere må ha hjelp for å få det til...

Du sier du får tidlig UL i uke 7 - det er jo kjempefint! :) Faren for å miste blir mindre for hver dag vet du... Og ja, det er lang tid mellom uke 7 og ordinær UL. Er du veldig bekymret tror jeg de fleste leger vil gi en henvisning til tidlig UL.

Tror likevel ikke det er MANGE som kommer på ordinær UL og ikke finner liv. Ja, det hender, men som regel merker man det hvis man mister. Tror du må senke skuldrene litt, og prøve å tenke positivt - sjansen er størst for at det skal gå bra vet du:) De fleste mister tidlig.

Lykke til - håper spiren sitter for dere og den klamrer seg fast med liv og glede i 9 mnd.

Er du veldig bekymret: ikke les alle innleggene her inne, de gir et inntrykk at det er mye vanligere med alle mulige rariteter enn hva det faktisk er. Be om tidlig UL, får du ikke - kan du gå privat. Koster rundt 1000-lappen, men er kanskje verdt det? :)

Skrevet

Du har ikke rett på tidlig UL (utover den du skal på siden du får IVF), men du kan jo be om å få det. Får du det, så får du det. Hvis ikke kan du ta privat UL. En god investering hvis det bedrer nattesøvnen din. :)

Skrevet

Det du har krav på er å bli godt tatt vare på og å føle deg trygg! Det sier i allefall min lege... Hvis du er usikker og redd er ikke det bra for hverken deg eller barnet, og med det at dere har laget den lille med ivf så vil jeg vel tro at det er viktig at dere er trygge! Så hør med legen din du, om du i allefall kan få henvisning til en privat klinikk, da blir det ikke like dyrt som om du kontakter dem selv, nesten halv pris og absolutt verdt pengene :) Og du, det trenger ikke være romantisk for å få et kjærlighetsbarn vet du! ;)

Skrevet

Hei:-)

Skjønner godt at du er bekymret, det er jeg også. Jeg mistet i mitt forrige svangerskap og legen spurte når jeg ville ha ul. Jeg sa at det var ikke nødvendig før i uke 12, men klarte ikke å vente så lenge så gikk til privat i uke 9. Vil spørre om ikke jeg kan få en i uke 14-15 også. Det er sant som hun over her sier at det er sjeldent at MA blir oppdaget på ordinær ul. Har faktisk bare lest om to stk her inne som har opplevd det og tenk hvor mange vi er her. Jeg er dessverre en av de to, men da jeg var på ul sa de at det var svært sjeldent at det blir oppdaget på den måten, så det synes jeg du skal trøste deg med, det trøster jeg meg med ihvertfall nå når jeg er gravid igjen!!

Kan du ikke spørre om du får en i uke 12 også? Synes at det er lere og flere som får det hvis de er bekymret og tidligere har opplevd en SA/MA.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...