♥lurelure♥ Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Jeg har vært hos tannlegen denne uka og fant ut nå jeg er gravid. tok bilder, bedøvelse da jeg hadde to hull... noen med erfaring eller som vet litt om skader det kan gi?
Ronja&Odin Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 jeg var hos tannlegen da jeg var gravid. fikk ikke ta bilder ol. google deg litt frem el ring tannlegen å spør. sikkert ikke farlig hvis du ikke er langt på vei
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 ikke røntgen og ikke amalgan-fyllinger (?)
meks Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Det å ta bilder hos tannlege utsetter fosteret for røntgenstråling. Men det løses ved at den vordende mamma får på seg et blyforkle før bildene tas. Jeg gjorde dette i mnd.5 av graviditeten,men hadde null hull,så vet ikke så mye om hvordan bedøvelse kan virke inn på fosteret. Amalgam er jo veldig omdiskutert i dag,men kanskje du brukte det nye hvite stoffet? Uansett,ring en tannlege eller en jordmor på helsestasjonen der du bor er også mitt forslag,så får du litt mer sjelefred....
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Jeg fikk bedøvelse 1 mnd før termin. Til gjengjeld var det jo ingen tvil om at jeg var gravid da.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Jeg spurte min egen tannlege om dette for ikke så lenge siden (er i planleggingsfasen på nr 2), bedøvelse samt fylling er ikke noe problem. De vil helst unngå å ta røngten da de ikke vet 100% sikkert hvordan fosteret reagerer (min tannlege har nytt og "fancy" digitalrøngten som stråler, men stråler mindre enn vanlige), og "dersom hvis om, så fremt i fall etc" noe skulle skje med fosteret vil de ikke ha "skylden" om du forstår hva jeg mener. Men han sa også at dersom man gikk og hadde drit vondt i en tann var det bedre å ta det røngten bildet enn å ikke gjøre det.. Men er du i tvil, ring tannlegen din :-) Lykke til, og gratulerer med graviditeten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå